Page 23 - Kavčič, Klemen, in Klemen Bončina, 2016. Načrtovanje organizacijske politike ob vključevanju zunanjega izvajanja dejavnosti. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 23
Teorija o temeljnih zmožnostih 2.2
ključne zmožnosti so vir konkurenčnosti v sedanjosti oz. v priho-
dnosti. Ključne zmožnosti naj bodo koristne predvsem za partnerje
v zunanjem izvajanju dejavnost, naj bodo redke in naj jih konku-
renca težko posnema.
Umeščanje zunanjega izvajanja dejavnosti in sodelovanje podjetij
je vmes med tržnim povezovanjem in lastninskih povezovanjem, t. i.
tržnico in hierarhijo. Pogoj za podjetja je, da dolgoročne koristi sku-
pnega delovanja presegajo koristi brez sodelovanja. Te korist lahko
nastajajo zaradi ekonomike količin in učinkov krivulje učenja, zaradi
skupnega uporabljanja tehnoloških znanj, pridobitve novih znanj in
veščin itd.
Pogoj za trajno uspešnost organizacije je, da s svojimi proizvodi
partnerjem v menjalnih razmerjih nudi večje in boljše koristi kot
konkurenti in da prejema od njih koristi, ki ji omogočajo uspešno
poslovanje. Za takšne, vedno znova boljše proizvode potrebuje or-
ganizacija vedno znova nove temeljne zmožnosti.
Organizacija je trajno uspešna le, če nudi svojim partnerjem v me-
njalnih razmerjih večje in boljše koristi, kot konkurenti. Snovanje
novih proizvodov terja nove temeljne zmožnosti, te pa nova zna-
nja. Snovanje in udejanjanje mnogokrat sega preko kratkoročnega
obdobja, zato je predmet srednjeročnega razvojnega načrtovanja.
Sprotno delovanje naj zagotavlja tekočo uspešnost organizacije na
osnovi obstoječih proizvodov, vzporedno naj postopno udejanja ra-
zvojne projekte, ki obsegajo nova znanja, temeljne zmožnosti in pro-
izvode za uspešnost v prihodnje. Če organizacija ne izvaja razvojnih
projektov nenehno, v okviru sprotnega delovanja, jih odlaga na ka-
snejši čas, bo prej ali lej postala nekonkurenčna, manj uspešna in
obsojena na hiranje in propadanje.
Današnja uspešnost še ne zagotavlja tudi jutrišnje uspešnosti.
Napori organizacij morajo biti usmerjeni v razvoj tistih temeljnih
zmožnosti, ki bodo osnova uspešnosti v prihodnosti. Politika orga-
nizacije je neke vrste načrt potovanja podjetja v prihodnost, ki do-
loča potrebne mehanizme, da bo potovanje potekalo v želeni smeri.
Napori organizacij naj bodo usmerjeni v obdelavo obstoječih tržišč
(odjemalcev), istočasno pa naj organizacije razvijajo temeljne zmož-
nosti za uspešno soočanje z jutrišnjimi izzivi. Pri snovanju politike
21
ključne zmožnosti so vir konkurenčnosti v sedanjosti oz. v priho-
dnosti. Ključne zmožnosti naj bodo koristne predvsem za partnerje
v zunanjem izvajanju dejavnost, naj bodo redke in naj jih konku-
renca težko posnema.
Umeščanje zunanjega izvajanja dejavnosti in sodelovanje podjetij
je vmes med tržnim povezovanjem in lastninskih povezovanjem, t. i.
tržnico in hierarhijo. Pogoj za podjetja je, da dolgoročne koristi sku-
pnega delovanja presegajo koristi brez sodelovanja. Te korist lahko
nastajajo zaradi ekonomike količin in učinkov krivulje učenja, zaradi
skupnega uporabljanja tehnoloških znanj, pridobitve novih znanj in
veščin itd.
Pogoj za trajno uspešnost organizacije je, da s svojimi proizvodi
partnerjem v menjalnih razmerjih nudi večje in boljše koristi kot
konkurenti in da prejema od njih koristi, ki ji omogočajo uspešno
poslovanje. Za takšne, vedno znova boljše proizvode potrebuje or-
ganizacija vedno znova nove temeljne zmožnosti.
Organizacija je trajno uspešna le, če nudi svojim partnerjem v me-
njalnih razmerjih večje in boljše koristi, kot konkurenti. Snovanje
novih proizvodov terja nove temeljne zmožnosti, te pa nova zna-
nja. Snovanje in udejanjanje mnogokrat sega preko kratkoročnega
obdobja, zato je predmet srednjeročnega razvojnega načrtovanja.
Sprotno delovanje naj zagotavlja tekočo uspešnost organizacije na
osnovi obstoječih proizvodov, vzporedno naj postopno udejanja ra-
zvojne projekte, ki obsegajo nova znanja, temeljne zmožnosti in pro-
izvode za uspešnost v prihodnje. Če organizacija ne izvaja razvojnih
projektov nenehno, v okviru sprotnega delovanja, jih odlaga na ka-
snejši čas, bo prej ali lej postala nekonkurenčna, manj uspešna in
obsojena na hiranje in propadanje.
Današnja uspešnost še ne zagotavlja tudi jutrišnje uspešnosti.
Napori organizacij morajo biti usmerjeni v razvoj tistih temeljnih
zmožnosti, ki bodo osnova uspešnosti v prihodnosti. Politika orga-
nizacije je neke vrste načrt potovanja podjetja v prihodnost, ki do-
loča potrebne mehanizme, da bo potovanje potekalo v želeni smeri.
Napori organizacij naj bodo usmerjeni v obdelavo obstoječih tržišč
(odjemalcev), istočasno pa naj organizacije razvijajo temeljne zmož-
nosti za uspešno soočanje z jutrišnjimi izzivi. Pri snovanju politike
21