Page 32 - Kavčič, Klemen, in Klemen Bončina, 2016. Načrtovanje organizacijske politike ob vključevanju zunanjega izvajanja dejavnosti. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 32
2 Pojmovanje koncepta zunanjega izvajanja dejavnosti

lahko privedla celo do izgube lastne organizacijske identitete in raz-
kroja.

Organizacije se morajo ob odločitvi za prenos dejavnosti v zuna-
nje izvajanje zavedati in biti sposobne zaznati ter prepoznati tudi
vse potencialne poslovne priložnosti. Če jih te uspejo ustrezno im-
plementirati v poslovni model in jih hkrati izkoristiti za udejanjanje
nadaljnje rasti ter optimizacijo poslovanja, njihove učinke lahko uvr-
stimo med pomembne konkurenčne prednosti. Navajamo nekaj naj-
pomembnejših poslovnih priložnosti in posredno izkazanih predno-
sti:

• Organizacijam zunanje izvajanje dejavnosti omogoča nadzor
(ali ponovno vzpostavitev nadzora) nad operativnimi stroški
poslovanja. Stroški zaradi opredelitev (praviloma) daljše roč-
nosti pogodbeno dorečenega sodelovanja postanejo stabilnejši,
enakomerneje časovno porazdeljeni ter s tem lažje obvladljivi
in bolj predvidljivi. Pomembna prednost stroškovnega obvlado-
vanja je namreč ta, da se fiksni stroški preobrazijo v variabilne,
povzeto po (Blumberg 1998 po Kavčič 2007, 304), z daljšo roč-
nostjo se ti stabilizirajo in poenostavljajo oblikovanje cen.

• Dubrovski (2004, 110) med drugim meni, da je organizacijam
dana možnost, da pridobijo čas in priložnost osredotočanja na
strateško opredeljene dejavnosti oziroma temeljne zmožnosti.
Prednost prepoznavanja in udejanjanja navedene priložnosti se
odraža predvsem v višji kakovosti izvedenih storitev in izpol-
njevanju pričakovanj končnih kupcev.

• Priložnost in možnost izkoriščanja znanja prevzemnikov dejav-
nosti v kadrovski politiki vidi tudi Petelin (2004, 8). Organizaci-
jam namreč ni treba izobraževati zaposlenih s specialnimi zna-
nji, saj jih pridobijo hkrati s prenosom dejavnosti. S tem se orga-
nizacije prav tako izognejo tveganjem ob izgubi ključnih kadrov
in v določenih primerih dolgotrajnosti postopkov izobraževa-
nja.

• Povezovanje s priznanimi in na trgu visoko pozicioniranimi
prevzemniki dejavnosti lahko pomeni krepitev tako lastne kot
tudi prevzemnikove blagovne znamke. Prednosti veljajo za obe

30
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37