Page 81 - Kavčič, Klemen, in Klemen Bončina, 2016. Načrtovanje organizacijske politike ob vključevanju zunanjega izvajanja dejavnosti. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 81
Predlog procesne analize 4

nosti (npr. snovanja novih proizvodov, trženja ipd.) lahko odtehta
vse druge prednosti outsourcinga, če ni verodostojnih zagotovil, da
bo organizacija po predvidenem zaključku outsourcinga morala v ce-
loti prevzeti skrb za lastni obstoj in razvoj.

Zunanje izvajanje dejavnosti je lahko za dajalca ali prejemnika
ali za oba pomembna sestavina kratkoročne, srednjeročne in dolgo-
ročne politike podjetja. Politika podjetja izhaja iz vizije, ki so ji po-
drejeni temeljni smotri in njim podrejeni cilji. Obsega cilje in stra-
tegije za doseganje teh ciljev – strategija pa dejavnosti, urejenost in
sredstva (Tavčar 2006, 193–209).

Interesi udeležencev in vizija

Vizija daje podjetju skupno usmeritev. Dobra vizija je temeljno sred-
stvo za obvladovanje kompleksnosti podjetja. O dobri viziji lahko
govorimo takrat, ko jo internalizira večina sodelavcev v podjetju.
Dobri viziji sodelavci prostovoljno sledijo in jim pomeni osnovno
usmeritev pri delovanju. Dobra vizija obsega in usklajuje interese
večine za podjetje pomembnih udeležencev. Temeljni pristop, ki ga
obravnavamo v monografiji, ni obravnavanje zunanjega izvajanja
dejavnosti samega po sebi, temveč kot ene izmed možnih umestitev
v razsežnosti obvladovanja podjetij od »tržnice« do »hierarhije« kot
del vizije ali miselnosti managementa. Obvladovanje in povezovanje
naj izhaja iz vrednot, kulture podjetij in etike managmenta. Močna
vizija je najbolj trajno in najbolj učinkovito sredstvo pri obvladova-
nju smeri umestitev in prehodov iz koncepta hierarhije v koncept
tržnice ob upoštevanju stroškov hierarhije in transakcijskih stro-
škov (porabe zmožnosti).

Prežemajoči sestavini vizije sta (Collins in Porras 1996 v Tavčar
2006, 115–116):

• temeljna zamisel (angl. core ideology) obsega ključne vrednote
(angl. core values), ki prevladujejo v podjetju, in temeljni namen
(angl. core purpose) – razlog za obstanek podjetja;

• videnje prihodnosti (angl. envisioned future) naj v prepričljivi
obliki vsebuje vizionarski smoter ali maloštevilne smotre (angl.
goals) podjetja za daljše obdobje.

79
   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86