Page 82 - Kavčič, Klemen, in Klemen Bončina, 2016. Načrtovanje organizacijske politike ob vključevanju zunanjega izvajanja dejavnosti. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 82
4 Predlog procesne analize
Vizija smiselno povezuje in izraža pomembne in dolgoročne in-
terese pomembnih udeležencev podjetja. Dobra vizija zraste izmed
pomembnih udeležencev, ki verjamejo vanjo in se zanjo zavzemajo.
Vizija je konkretna podoba bodočnosti, dovolj bližnja, da se zdi ure-
sničljiva, in dovolj oddaljena, da zbuja navdušenje v organizaciji
za novo stvarnost (Hinterhuber 1996, 83–84). Dobra vizija je eno-
stavna, smiselna, spodbudna in izzivna.
Vizija je projekcija podjetja v prihodnosti, ki ima motivacijsko
moč, če je izzivalna, jasna, privlačna, polna temeljnih vrednot, usmer-
jena na potrebe zaposlenih in strank, povzroča ustvarjalno motiva-
cijsko napetost in sproža proces poenotenja zaposlenih s podjetjem,
posebej, če so njeni sooblikovalci in uresničevalci. Je trenutna, skla-
dna, združevalna, spodbujevalna in celovit mozaik osnovnih dol-
goročnih teženj, poslanstva, usmeritev, upanj, pričakovanj, ciljev in
strategij podjetja.
Končni cilj, h kateremu teži podjetje, je dolgoročna konkurenčna
prednost pred tekmeci v vseh dejavnostih, ki se kaže v odličnosti ka-
kovostnih izdelkov in storitev, poslovanja, vedenja in zadovoljstva
zaposlenih (Mayer 1994, 18).
Kot piše Tavčar (2006, 116–117) je dobra vizija naravnana v iska-
nje in razumevanje drugačnih stališč, v presojanje s stališča drugih,
v aktivno poslušanje v stikih z udeleženci, v pridobivanje informacij
tudi izven osebnega strokovnega področja, v izobraževanje in uspo-
sabljanje, v negovanje odnosov z ustvarjalnimi ljudmi. Za dobro vi-
zijo so značilni spontanost in ustvarjalnost, realizem, ne sanjaštvo,
temveč presojanje realnih možnosti in izgledov. Vizija pomaga pod-
jetju, da se nenehno uči in izboljšuje. Vizija daje podjetju skupno
usmeritev.
Kralj (2003, 107) pravi, da je vizija zamisel o prihodnosti. Bilo-
slavo (2006, 104) pojmuje vizijo kot projekcijo podjetja v prihodno-
sti, ki smiselno povezuje in izraža pomembne in dolgoročne interese
pomembnih udeležencev podjetja. Zato naj bo obravnavanje zuna-
njega izvajanja dejavnosti celostno, obsega naj časovne razsežnosti
(dolgoročno – trajno, srednjeročno – razvojno in tekočo – kratko-
ročno), cilje in strategije podjetja, instrumentalni in interesni vidik
podjetja.
80
Vizija smiselno povezuje in izraža pomembne in dolgoročne in-
terese pomembnih udeležencev podjetja. Dobra vizija zraste izmed
pomembnih udeležencev, ki verjamejo vanjo in se zanjo zavzemajo.
Vizija je konkretna podoba bodočnosti, dovolj bližnja, da se zdi ure-
sničljiva, in dovolj oddaljena, da zbuja navdušenje v organizaciji
za novo stvarnost (Hinterhuber 1996, 83–84). Dobra vizija je eno-
stavna, smiselna, spodbudna in izzivna.
Vizija je projekcija podjetja v prihodnosti, ki ima motivacijsko
moč, če je izzivalna, jasna, privlačna, polna temeljnih vrednot, usmer-
jena na potrebe zaposlenih in strank, povzroča ustvarjalno motiva-
cijsko napetost in sproža proces poenotenja zaposlenih s podjetjem,
posebej, če so njeni sooblikovalci in uresničevalci. Je trenutna, skla-
dna, združevalna, spodbujevalna in celovit mozaik osnovnih dol-
goročnih teženj, poslanstva, usmeritev, upanj, pričakovanj, ciljev in
strategij podjetja.
Končni cilj, h kateremu teži podjetje, je dolgoročna konkurenčna
prednost pred tekmeci v vseh dejavnostih, ki se kaže v odličnosti ka-
kovostnih izdelkov in storitev, poslovanja, vedenja in zadovoljstva
zaposlenih (Mayer 1994, 18).
Kot piše Tavčar (2006, 116–117) je dobra vizija naravnana v iska-
nje in razumevanje drugačnih stališč, v presojanje s stališča drugih,
v aktivno poslušanje v stikih z udeleženci, v pridobivanje informacij
tudi izven osebnega strokovnega področja, v izobraževanje in uspo-
sabljanje, v negovanje odnosov z ustvarjalnimi ljudmi. Za dobro vi-
zijo so značilni spontanost in ustvarjalnost, realizem, ne sanjaštvo,
temveč presojanje realnih možnosti in izgledov. Vizija pomaga pod-
jetju, da se nenehno uči in izboljšuje. Vizija daje podjetju skupno
usmeritev.
Kralj (2003, 107) pravi, da je vizija zamisel o prihodnosti. Bilo-
slavo (2006, 104) pojmuje vizijo kot projekcijo podjetja v prihodno-
sti, ki smiselno povezuje in izraža pomembne in dolgoročne interese
pomembnih udeležencev podjetja. Zato naj bo obravnavanje zuna-
njega izvajanja dejavnosti celostno, obsega naj časovne razsežnosti
(dolgoročno – trajno, srednjeročno – razvojno in tekočo – kratko-
ročno), cilje in strategije podjetja, instrumentalni in interesni vidik
podjetja.
80