Page 54 - Mevlja, Bojan, in Kavčič, Klemen, 2016. Vpliv deležnikov na razvoj nevladnih izobraževalnih organizacij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 54
5 Deležniki in interesi v nevladnih organizacijah

Franklin (2011, 39) pravi, da ima v neprofitnih in vladnih organi-
zacijah, izhajajoč iz poslanstva, vidik uporabnikov/kupcev največji
pomen, v primerjavi s finančnimi deležniki, ki imajo največji pomen
v profitnih organizacijah. Zadovoljstvo uporabnikov oz. kupcev je
primarni cilj neprofitnih in vladnih organizacij, saj z zadovoljitvijo
njihovih potreb najučinkoviteje in lažje dosežejo svoje poslanstvo.

Tako Drucker (2010, 33–36) meni, da lahko pet preprostih vpra-
šanj¹ pomaga nevladnim organizacijam pri iskanju konstruktivnega
sodelovanja, ki je potrebno med ključnimi deležniki. S samoocenje-
vanjem odgovorov na ta vprašanja in upoštevanjem »glasu« vsakega
zainteresiranega deležnika bodo nevladne organizacije v boljšem po-
ložaju, da se njihovo poslanstvo, struktura in organizacijska kultura
povežejo.

V znanstveni literaturi je področje interesov deležnikov na dol-
goročni razvoj neprofitne organizacije slabo raziskano. Zasledimo
lahko tri prispevke. Eden govori o učinkovitosti in doseganju poslan-
stva neprofitnih organizacij (Costa, Ramus in Andreaus 2011, 470–
493). Christensen in Ebrahim (2006, 195–209) z naslednjim prispev-
kom govori o različnih deležnikih neprofitne organizacije, ki služijo
priseljencem in beguncem, s posebnim poudarkom na njihovih vpli-
vih na dejavnosti, ki temeljijo na poslanstvu. Tretji pa je prispevek
Candlerja in Dumonta (2010, 270), in sicer v model odgovornosti
štejeta poslanstvo kot eno izmed proceduralnih odgovornosti ne-
profitnih organizacij. Nekaj je tudi raziskav, ki govorijo o interesih
različnih deležnikov v neprofitnih organizacijah na izjavo o poslan-
stvu (Lawry 1995; Weiss in Piderit 1999; Christopher in Hupfer 2004;
Wang in Lin 2011).

Pričujoča monografija bo področje dolgoročnega razvoja tudi po-
drobneje preučila in ga poglobljeno raziskala predvsem v njenem
empiričnem delu. Razvoj lahko predstavlja pomemben del delovanja
nevladne organizacije, ki ga morajo tako notranji kot zunanji dele-
žniki upoštevati.

¹ Ta vprašanja so: Kaj je naše poslanstvo? Kdo so naši kupci (člani/stranke/
uporabniki)? Kakšno vrednost prinašamo strankam? Kaj so naši rezultati? Kakšen
je naš načrt?

52
   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59