Page 63 - Juvan, Emil, Doris Gomezelj Omerzel, Maja Uran Maravič, 2017. Spremljanje vedenja turistov. Koper. Založba Univerze na Primorskem.
P. 63
Merjenje vedenja turistov v praksi

Monografija se ukvarja s predstavitvijo pristopov k merjenju vedenja turistov z namenom
oblikovanja izhodišč in predlogov za bolj konsistentnejše pristope k merjenju vedenja turi-
stov. Menimo, da je pravilen metodološki pristop k merjenju vedenja turistov ključni dejav-
nik poznavanja vedenja turistov, ki lahko prispeva k razvoju stroke, znanosti in gospodar-
ske dejavnosti na področju turizma (Dolnicar 2013).

V tem delu knjige predstavljamo empirične dokaze o pristopih k merjenju vedenja tu-
ristov v različnih državah sveta. Poglavje je razdeljeno na obravnavo dveh območij: obmo-
čje sveta prikazuje pristope v turistično najrazvitejših državah sveta, področje Slovenije pa
se osredotoča na merjenje vedenja turistov v Sloveniji. Metodološki vidiki analize pristopov
so podrobneje predstavljeni v podpoglavjih o posameznem območju, saj so tudi razpoložlji-
vi viri drugačni. Osnovni pristop k vzorčenju in analizi podatkov o merjenju vedenja turi-
stov pa je enak. Specifičneje, podatki so omejeni na javno dostopne informacije o razpolo-
žljivih podatkih. Analiza se osredotoča na naslednje vidike merjenja:
– raziskovalec (kdo zbira podatke)
– podatki (kakšni podatki o vedenju turistov so prikazani)
– vir podatkov (kdo poroča podatke)
– metodologija (kako se podatki zbirajo)
– pogostost (kako pogosto se podatki zbirajo)
– uporabnik (komu so podatki namenjeni)
– dostopnost (kako so podatki dostopni)

Metodologija

Uporabljamo kvalitativno metodo analize merskih pristopov k preučevanju vedenja turi-
stov v različnih turistično opazovanih državah sveta in v Sloveniji. Iz razpoložljivih javno
dostopnih baz podatkov o vedenju turistov ugotavljamo, kakšne podatke države zbirajo,
kako jih zbirajo, kako jih uporabljajo ter prezentirajo, komu lahko podatki služijo in kako
so dostopni. Ugotavljamo torej, kakšen nacionalni sistem merjenja podatkov o vedenju tu-
ristov imajo vzpostavljen v razvitih turističnih državah. V raziskavo zajemamo načrtno iz-

63
   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68