Page 65 - Juvan, Emil, Doris Gomezelj Omerzel, Maja Uran Maravič, 2017. Spremljanje vedenja turistov. Koper. Založba Univerze na Primorskem.
P. 65
merjenje vedenja turistov v praksi

Tabela 13: Opazovane države in osnovne značilnosti turizma

Država TTCI Rang Prispevek Mednarodni Povprečna
(2015) turizma k BDP prihodi (2013) potrošnja
Nemčija na turista
Velika Britanija 3 (2014) 31.545.000 (USD v 2013)
Švica 5 31.169.000
Avstralija 6 1,7 % 8.967.000 1.306
Avstrija 7 3,5 % 6.382.000 1.316
Hrvaška 12 2,2 % 24.813.000 1.882
Slovenija 33 2,6 % 10.955.000 4.897
Vir: WEF 2016. 39 4,9 % 2.259.000 810
12.1 % 873
3,6% 1.199

Svet

V tem poglavju predstavljamo sistem spremljanja turistov v šestih državah sveta, ki smo jih
vključili v raziskavo. Države so razporejene po naključnem vrstnem redu, sledimo pa enotni
metodologiji analize podatkov in prikaza rezultatov. Za vsako državo prikazujemo osnov-
no tabelo z rezultati in pred njo povzemamo ključne značilnosti sistema spremljanja vede-
nja turistov.

Velika Britanija

Velika Britanija (VB) ima zelo bogat sistem spremljanja vedenja turistov, ki sestoji iz nasle-
dnjih tematskih sklopov:
– Obseg in ustvarjena vrednost turističnega gospodarstva
– Gospodarstvo in poslovni rezultati
– Vedenje turistov
– Razvoj turističnih proizvodov

Na področju vedenja turistov opravljajo empirične študije o:
– nakupnem vedenju turistov,
– segmentaciji turistov,
– zadovoljstvu turistov,
– napovedovanju trendov,
– vedenju v destinaciji.

Podatki (Tabela 14) za empirične raziskave prihajajo iz letnih raziskav Nacionalnega
statističnega urada, ki mu organizacija Visit Britain letno sporoči specifična vprašanja, ki
jih je potrebno vključiti v nacionalno raziskavo o domačem in mednarodnem turizmu v Ve-

65
   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70