Page 68 - Juvan, Emil, Doris Gomezelj Omerzel, Maja Uran Maravič, 2017. Spremljanje vedenja turistov. Koper. Založba Univerze na Primorskem.
P. 68
emljanje vedenja turistov: teoretični, metodološki in praktični vidiki
Raziskovalec Raziskava Podatki Vir podatkov
Holiday Habits Report Samoizpovedni podatki o tem, kako Britanci rezervirajo Domači in odhodni turisti
What Brexit Might Mean for the počitnice, kaj rezervirajo, s kom potujejo.
UK Travel
ABTA Travel Trends Strokovno poročilo o potencialnih učinkih iztopa Velike Različne skupine upravljavcev
Britanije iz EU, ki temelji na sekundarnih podatkih z več po- turistične infrastrukture, ne-
dročij turizma (npr. davki, delovna sila, turistične migracije, odvisnih turističnih strokov-
ekonomski učinki vhodnega in izhodnega turizma ipd.) njakov in turisti
Samoizpovedni podatki o tem kako Britanci rezervirajo
počitnice, kaj rezervirajo, s kom potujejo v kontekstu napo- Domači in odhodni turisti
vedi za prihodnjo turistično sezono.
liki Britaniji. Podatke pa pridobivajo tudi s pomočjo specifičnih študij, ki jih naročijo pri
zunanjih raziskovalnih inštitutih. Pomemben vir sekundarnih podatkov sta tudi mednaro-
dni monitor Nacionalne blagovne znamke (ang. Gfk Anholt Nations Brand Index1) in Glo-
balni turistični monitor (ang. BDRC Global Tourism Monitor)2. Oba vira opravljata neod-
visne in reprezentativne raziskave različnih področij globalne družbe, vključujoč turizem
in sta plačljiva. Visit Britain omogoča brezplačen (tj. javen) dostop do vseh raziskav s podro-
čja turizma. Oblikovan pa imajo tudi »Online Data Browser«3, kjer lahko vsak zainteresi-
rani generira specifična poročila o vedenju turistov za daljše časovno obdobje.
Avstralija
Avstralija (Tabela 15) ima razvit zelo sofisticiran sistem spremljanja turističnega gospodar-
stva in vedenja turistov. V osnovni se sistem spremljanja vedenja turistov deli na statistič-
ni pregled turističnih tokov (npr. prihodi, potrošnja) in na posebna raziskovalna poročila
(npr. tržni profili, vedenje in segmenti turistov). Glavnino poročil o gibanju turizma or-
ganizacija povezema na podlagi sekundarnih podatkov drugih raziskovalnih inštitucij.
Občasno pa izvajajo tudi lastne raziskave, ki jih koncesionirajo pri zunanjih raziskovalnih
inštitucijah. Posebno pozornost monitoringu vedenja turistov in učinka turizma na nacio-
nalno gospodarstvo v Avstraliji posveča organizacija Tourism Research Australia (TRA).
TRA je specifična vladna organizacija, katere poslanstvo je analitično in prognostično pre-
učevanje potovalnih tokov, vedenja turistov in ekonomskih ter drugih učinkov turizma.
TRA izvaja raziskave naslednjih specifičnih vidikov s področja vedenja turistov in turizma:
– Mednarodni turizem
– Domači turizem
– Turistična dejavnost
– Specifični vidiki turistov
– Prognoze turizma
– Ekonomski vidiki turizma
– Regionalni vidiki turizma
– Specifični vidiki regionalnega turizma
1 http://nation-brands.gfk.com/
2 http://bdrc-continental.com/projects/global-tourism-monitor/
3 http://dservuk.tns-global.com/GBTSenglandlightviewer/
68
Raziskovalec Raziskava Podatki Vir podatkov
Holiday Habits Report Samoizpovedni podatki o tem, kako Britanci rezervirajo Domači in odhodni turisti
What Brexit Might Mean for the počitnice, kaj rezervirajo, s kom potujejo.
UK Travel
ABTA Travel Trends Strokovno poročilo o potencialnih učinkih iztopa Velike Različne skupine upravljavcev
Britanije iz EU, ki temelji na sekundarnih podatkih z več po- turistične infrastrukture, ne-
dročij turizma (npr. davki, delovna sila, turistične migracije, odvisnih turističnih strokov-
ekonomski učinki vhodnega in izhodnega turizma ipd.) njakov in turisti
Samoizpovedni podatki o tem kako Britanci rezervirajo
počitnice, kaj rezervirajo, s kom potujejo v kontekstu napo- Domači in odhodni turisti
vedi za prihodnjo turistično sezono.
liki Britaniji. Podatke pa pridobivajo tudi s pomočjo specifičnih študij, ki jih naročijo pri
zunanjih raziskovalnih inštitutih. Pomemben vir sekundarnih podatkov sta tudi mednaro-
dni monitor Nacionalne blagovne znamke (ang. Gfk Anholt Nations Brand Index1) in Glo-
balni turistični monitor (ang. BDRC Global Tourism Monitor)2. Oba vira opravljata neod-
visne in reprezentativne raziskave različnih področij globalne družbe, vključujoč turizem
in sta plačljiva. Visit Britain omogoča brezplačen (tj. javen) dostop do vseh raziskav s podro-
čja turizma. Oblikovan pa imajo tudi »Online Data Browser«3, kjer lahko vsak zainteresi-
rani generira specifična poročila o vedenju turistov za daljše časovno obdobje.
Avstralija
Avstralija (Tabela 15) ima razvit zelo sofisticiran sistem spremljanja turističnega gospodar-
stva in vedenja turistov. V osnovni se sistem spremljanja vedenja turistov deli na statistič-
ni pregled turističnih tokov (npr. prihodi, potrošnja) in na posebna raziskovalna poročila
(npr. tržni profili, vedenje in segmenti turistov). Glavnino poročil o gibanju turizma or-
ganizacija povezema na podlagi sekundarnih podatkov drugih raziskovalnih inštitucij.
Občasno pa izvajajo tudi lastne raziskave, ki jih koncesionirajo pri zunanjih raziskovalnih
inštitucijah. Posebno pozornost monitoringu vedenja turistov in učinka turizma na nacio-
nalno gospodarstvo v Avstraliji posveča organizacija Tourism Research Australia (TRA).
TRA je specifična vladna organizacija, katere poslanstvo je analitično in prognostično pre-
učevanje potovalnih tokov, vedenja turistov in ekonomskih ter drugih učinkov turizma.
TRA izvaja raziskave naslednjih specifičnih vidikov s področja vedenja turistov in turizma:
– Mednarodni turizem
– Domači turizem
– Turistična dejavnost
– Specifični vidiki turistov
– Prognoze turizma
– Ekonomski vidiki turizma
– Regionalni vidiki turizma
– Specifični vidiki regionalnega turizma
1 http://nation-brands.gfk.com/
2 http://bdrc-continental.com/projects/global-tourism-monitor/
3 http://dservuk.tns-global.com/GBTSenglandlightviewer/
68