Page 66 - Juvan, Emil, Doris Gomezelj Omerzel, Maja Uran Maravič, 2017. Spremljanje vedenja turistov. Koper. Založba Univerze na Primorskem.
P. 66
emljanje vedenja turistov: teoretični, metodološki in praktični vidiki
Tabela 14: Spremljanje vedenja turistov v Veliki Britaniji

Raziskovalec Raziskava Podatki Vir podatkov

Annual Survey of Visits to Visitor At- Poročano vedenje o obisku atrakcij Upravljavci znamenitosti
tractions

England/UK Occupancy Survey Poročano vedenje o nočitvah in prihodkih; podatki o ka-
paciteti (sobe in postelje); PDB, tip gosta – domači, tuji; ra- Upravljavci obratov
zlogi obiska

GB Day Visits Survey Samoizpovedni podatki o dnevnih izletih znotraj VB (traja-
nje izleta, pogostost izleta, destinacije, aktivnosti, pogostost
Tourism Business Monitor ponovitev, potrošnja, izkušnje, verjetnost ponovnega obi- Domači izletniki
GB Tourism Survey ska, socio-demografski podatki). Podatki se nanašajo na za-
Visit Britain/Naročnik Foresight1 dnje tri izlete.
Topic papers2
Product Development Research3 Poročani podatki o poslovanju turističnih atrakcij in nasta- Upravljavci atrakcij in nastani-
nitvenih obratov (obisk, zadovoljstvo s poslovanjem, priča- tvenih obratov
Bank Holiday Trip Tracker5 kovanja o poslovanju v prihodnje, tip obiskovalcev)
Visitor Satisfaction Research
Samoizpovedni podatki o turističnih potovanjih znotraj
VB (število potovanj, število nočitev, potrošnja, namen, tip
nastanitve in struktura skupine). Podatki se nanašajo na za- Domači turisti

dnja tri potovanja.

Samoizpovedni, poročani in opazovani podatki o različnih Različne skupine turistov in
vidikih odhodnega in vhodnega turizma. upravljavcev turistične infra-
strukture

Samoizpovedni, poročani in opazovani podatki o različnih Različne skupine turistov in
področjih odhodnega in vhodnega turizma (npr. kampira- upravljavcev turistične infra-
nje, nacionalni parki, zgodovina, šport ipd.) strukture

Samoizpovedni, poročani in opazovani podatki o vedenju Različne skupine turistov in
turistov z namenom oblikovanja podlage za razvoj konku- upravljavcev turistične infra-
renčne turistične ponudbe in infrastrukture.4 strukture

Samoizpovedni podatki o potovalnem vedenju domačih Domači in odhodni turisti
turistov in potovanj v tujino v okviru »potovanj ob prazni-
kih«. Podatki zajemajo vprašanje, ali bodo prebivalci po-
tovali, na katero ciljno destinacijo in glavne motive/razlo-
ge za to.

Raziskovalni program o stališčih, prepričanjih in počitni- Domači in odhodni turisti
škem vedenju Britancev, ki potujejo.

Visitor Segmentation Research Sekundarna raziskava dveh baz podatkov o britanskih turi- Domači in odhodni turisti
stih in njihovem vedenju na počitnicah.6

Samoizpovedni podatki o obisku v VB in značilnostih obi-
ska (št. obiskov, namen, narodnost, regija obiska, potrošnja,
Office of National Sta- raba transporta, demografski podatki). Vsako leto Visit Bri-
tistics International Passenger Survey tain doda specifična vprašanja, vezana na posamezni tip tu- Mednarodni turisti

rizma (npr. šport, hrana in pijača itd.), in pripravi specifič-
na poročila.

Opombe k Tabeli 14

1 Foresight je analitična publikacija, s katero Visit Britain promovira različne trženjske vsebine. Publikacija izhaja
mesečno in se ukvarja s specifično temo (npr. regionalna distribucija prihodkov od turizma, mnenja tujih turi-
stov o razmerju med ceno in vrednostjo počitnic v VB, ipd.). Podatke za to publikacijo pridobivajo od različnih
obstoječih virov podatkov o turizmu, v nekaterih primerih pa raziskavo naročijo posebej (npr. The Digital Lan-
dscape and the Role of Social Media for the Domestic Visitor; Beyond Staycation, Booking Patterns itd.).

2 https://www.visitbritain.org/topic-papers
3 https://www.visitbritain.org/product-development-research

66
   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71