Page 44 - Uran Maravić, Maja. 2017. Ocenjevanje kakovosti v gostinstvu. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 44
ocenjeva nje k akovosti v gostinst v u
zacije. Ko ni močnejšega zagotovila varnosti nakupa (ugledno mednarodno podjetje), pri-
marno garancijo nudijo turistične organizacije.

Postavljamo si osnovno vprašanje, kakšne znake in standarde kakovosti v turizmu
imajo različne države?

Za odgovor na vprašanje bomo uporabili metodo študije primerov. Veal (2011, 341)
pravi, da študija primera vsebuje študijo individualnega primera fenomena, ki ga razisku-
jemo. Namen te raziskovalne metode je razumeti fenomen, ki ga raziskujemo, na način, da
preučimo enega ali več primerov. Namen našega raziskovanja ni potrditi obstoječo teori-
jo, temveč le raziskati, kako v praksi delujejo različni sistemi kakovosti v turizmu. Torej je
uporaba metode eksplorativne narave, saj želimo odkriti, kakšne so dobre prakse v posame-
znih državah.

Predstavili bomo študije primerov Irske, Nove Zelandije, Malte in Švice, držav, kjer
smo našli primere nacionalnih iniciativ kakovosti. Podatke bomo povzeli iz spletnih stra-
ni odgovornih organizacij. Na koncu bomo primerjali koncepte v posameznih državah. Za
vse države bomo pregledali, kdo je avtoriteta, ki nosi blagovno znamko, in za katere turi-
stične proizvode imajo destinacije znake in/ali standarde kakovosti.

Irska

Fáilte Ireland je irska nacionalna turistična razvojna agencija. Njena naloga je podpora tu-
rističnemu gospodarstvu za ohranjanje konkurenčnosti Irske kot turistične destinacije. Za
turistično gospodarstvo zagotavljajo različne podporne storitve z anmenom, da turistična
podjetja lažje upravljajo in tržijo svoje turistične proizvode.

Kot nacionalna turistična razvojna agencija, želijo, da se turisti med svojim bivanjem
na Irskem zanesejo samo na eno blagovno znamko. Zato so leta 2010 so skladno z nacio-
nalno shemo zagotavljanja kakovosti razvili »Fáilte Ireland Approved signage and logos«
za vse turistične podsektorje in Fáilte Ireland znak kakovosti (angl. Fáilte Ireland Quali-
ty Mark).

Ta znak lahko pridobijo različni nastanitveni obrati: hoteli, gostišča, hostli, penzioni
in kampi. Na spletni strani http://www.failteireland.ie ni podatkov, da bi imeli standarde
tudi za druge turistične proizvode.

Med prednostmi za podjetja, da pristopijo k znaku kakovosti, agencija navaja (http://
www.failteireland.ie):
– označbo kakovosti in uporabo logov,
– neodvisno oceno nastanitvenega obrata,
– vključitev na spletne strani nacionalne turistične organizacije,
– vključitev v razne promocijske aktivnosti,
– publiciteto, dogodke …

Ta shema kakovosti bi bila lahko primerljiva s slovenskim sistemom kategorizacije na-
stanitvenih obratov. Na Irskem morajo oceno nastanitveni obrati izvesti vsako leto, za hotel
s 100 sobami je cena približno 1.800 evrov (dodatni so še stroški za usposabljanja).

44
   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49