Page 45 - Uran Maravić, Maja. 2017. Ocenjevanje kakovosti v gostinstvu. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 45
znak kakovosti in standardi za turistične proizvode

Malta

Namen je predstaviti znak kakovosti v turizmu Malte (angl. Quality Assured Malta), nje-
gove prednosti, karakteristike in način delovanja. Primer je v celoti povzet iz uradne sple-
tne strani http://www.qualityassuredmalta.com.

Znak kakovosti Malte je bil ustanovljen s strani malteškega državnega urada za turi-
zem in je prostovoljnega značaja. Namenjen je podjetjem, ki nudijo visoko stopnjo kakovo-
sti, doslednosti in strokovnosti. Pečat QA (Quality Assured = zagotovljena kakovost) tako
pokriva področje restavracij, atrakcij oz. turističnih znamenitosti in DMC. Podjetja, ki so
vključena v omenjen znak kakovosti, so ocenjevana enkrat letno ali na vsaki dve leti, da do-
segajo in vzdržujejo določene standarde.

Pečat QA je bil sprva ustanovljen za podjetja DMC (angl. destination management
companies), in sicer leta 2008 (z naslednjim letom so že bile podeljene nagrade), z letom
2010 so bile nagrajene še turistične znamenitosti in šele leta 2015 so nagrade prejele resta-
vracije. Kriteriji, po katerih so lahko omenjena podjetja vključena in tudi nagrajena, so spe-
cifični za vsako kategorije posebej in morajo biti potrjeni s strani nadzorne komisije QA.

Restavracije

V znak kakovosti Malte so vključene tiste restavracije, ki zagotavljajo odlično kulinarično
izkušnjo, torej visokokakovostne storitve, hrano in pijačo. To je namreč v precejšnjo pomoč
gostom (turistom in domačinom), ki imajo tako možnost pregleda in izbire med najboljši-
mi restavracijami na Malti. Pomembno je omeniti, da z znakom kakovosti Malta nikakor
ne nagrajuje izključno vrhunskih restavracij, ampak vključuje različne vrste in stile resta-
vracij, ne glede na cenovni razred. Posledično so zaradi tega restavracije različno ocenjevane
(glede na svoj rang kakovosti se ocenjujejo določene dimenzije). Ocenjujejo jih enkrat letno
z metodo skritega gosta, medtem ko z napovedanim obiskom na vsaki dve leti.

V ocenjevalnem listu za restavracije iz leta 2015 so na lestvici od 1 do 5 ocenjevali na-
slednje:
1) storitev,
2) gostoljubnost,
3) kakovost hrane,
4) kakovost pijače,
5) ambient in ostalo.

Prednosti, ki jih ima tovrsten znak kakovosti, je veliko, saj si s tem restavracije širi-
jo prepoznavnost, dobijo potrdilo o kakovosti, dosežejo konkurenčno prednost in se tržijo
znotraj skupne blagovne znamke. S tem pridobijo tržno prednost na nacionalni ravni. Po-
leg tega je namen tega znaka tudi spodbujati najboljše prakse in prepoznavati tiste, ki redno
ponujajo kakovostne proizvode in storitve. Kriteriji se nenehno izboljšujejo; dober primer
je uvedba kriterija, da morajo imeti vse restavracije po letu 2016 vsaj 30 % ali 20 steklenic
vina, pridelanega iz lokalnega grozdja, kar kaže na spodbujanje vključevanja lokalnih pri-
delovalcev v turistično ponudbo.

45
   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50