Page 47 - Uran Maravić, Maja. 2017. Ocenjevanje kakovosti v gostinstvu. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 47
znak kakovosti in standardi za turistične proizvode
Nova Zelandija
Nacionalni simbol Nove Zelandije je praprot, ki predstavlja simbol moči, skupnosti in
uspeha. Nič čudnega torej, da je znak praproti prišit na oblačilih novozelandske jadralne
ekipe in je prisoten tudi na vseh drugi pomembnih športnih dogodkih. Praprot se upora-
blja kot tržna znamka za razvijanje prepoznavnosti Nove Zelandije v mednarodnih promo-
cijskih aktivnostih, na spletnih informacijskih straneh in na kakovostnih turističnih proi-
zvodih, ki so del licenčnega sistema Qualmark (Sirše, Mihalič in Uran 2006).
Qualmark je uradna agencija za zagotavljanje kakovosti novozelandskega turizma. Je
v lasti javne nacionalne turistične organizacije Tourism New Zealand in združenja v zaseb-
ni lasti New Zealand Automobile Association. Močno jo podpirajo tudi vodilna podjetja
v turistični dejavnosti.
Agencija ponuja licenciranje za uraden znak kakovosti turizma, ki simbolizira, da je
turistično podjetje strokovno in zaupanja vredno. Qualmark deluje kot storitev za turistič-
no gospodarstvo, s tem da pomaga podjetjem, da ponudijo najboljše, in pomaga turistom,
da kupijo najboljše v Novi Zelandiji.
Vsi dobitniki znaka Qualmark, ne glede na dejavnost, so podvrženi strogemu sistemu
nadzora s strani usposobljenih ocenjevalcev. Ocenjevalci ocenjujejo podjetje z več kot 160
kriteriji. Vsi dobitniki morajo izpolnjevati najmanj minimalne kriterije in zakone, ki veljajo
za poslovanje podjetij (npr. gradbeni, požarna varnost, higiena …). Poleg tega se minimalni
kriteriji nanašajo na izvajanje storitev, upravljanje z objektom, vodenje, čistočo, okoljsko in
kulturno odgovornost. Samo podjetja, ki na vseh področjih izpolnjujejo visoke standarde,
si zaslužijo obeležje Qualmark – znak kakovosti novozelandskega turizma.
Znak se podeljuje nastanitvenim obratom, TIC-em, izvajalcem aktivnosti (tematski
turistični proizvodi) in storitev ter transportnim podjetjem. Poleg znaka kakovosti lahko
podjetja dobijo tudi znak okoljske kakovosti (Enviro Award). V delu, ki se nanaša na na-
stanitev, gre dejansko za kategorizacijo nastanitev (razvrščanje nastanitev v kategorije od 1
do5 zvezdic).
Agencija dobitnikom znaka obljublja naslednje koristi za turista (http://www.qual-
mark.co.nz):
– prepoznavnost in zaupanje: znaka Qualmark ali Enviro sta dokaz, da je bilo določeno
podjetje bilo ocenjeno. To vzbuja zaupanje. Neodvisne raziskave so pokazale, da je 92
% turistov, ki so uporabili ponudnike nastanitev z oznako Qualmark, zadovoljnih.
– prioritetno mesto na nacionalni spletni strani: dobitniki Qualmarka so uvrščeni višje
na uradni turistični novozelandski spletni strani, http://www.newzealand.com, ki le-
tno beleži več kot 18.000.000 obiskov. Zadnje številke kažejo, da imajo dobitniki zna-
ka 4-krat več direktnega obiska od ostalih.
– vključevanje v usposabljanja z mednarodnimi poslovneži: pri izobraževanjih tujih po-
slovnežev (več kot 17.000 vsako leto) na tujih trgih,nacionalna turistična organizacija
promovira znamko Qualmark.
– publiciteta na nacionalni ravni skozi i-SITE (op. a.: turistično-informativne centre):
vsi ti centri na Novi Zelandiji močno promovirajo Qualmark. Podatki kažejo, da ima-
jo dobitniki znaka večji delež rezervacij. Nekateri centri promovirajo zgolj dobitnike
Qualmarka, ker želijo ponujati samo kakovostne storitve.
47
Nova Zelandija
Nacionalni simbol Nove Zelandije je praprot, ki predstavlja simbol moči, skupnosti in
uspeha. Nič čudnega torej, da je znak praproti prišit na oblačilih novozelandske jadralne
ekipe in je prisoten tudi na vseh drugi pomembnih športnih dogodkih. Praprot se upora-
blja kot tržna znamka za razvijanje prepoznavnosti Nove Zelandije v mednarodnih promo-
cijskih aktivnostih, na spletnih informacijskih straneh in na kakovostnih turističnih proi-
zvodih, ki so del licenčnega sistema Qualmark (Sirše, Mihalič in Uran 2006).
Qualmark je uradna agencija za zagotavljanje kakovosti novozelandskega turizma. Je
v lasti javne nacionalne turistične organizacije Tourism New Zealand in združenja v zaseb-
ni lasti New Zealand Automobile Association. Močno jo podpirajo tudi vodilna podjetja
v turistični dejavnosti.
Agencija ponuja licenciranje za uraden znak kakovosti turizma, ki simbolizira, da je
turistično podjetje strokovno in zaupanja vredno. Qualmark deluje kot storitev za turistič-
no gospodarstvo, s tem da pomaga podjetjem, da ponudijo najboljše, in pomaga turistom,
da kupijo najboljše v Novi Zelandiji.
Vsi dobitniki znaka Qualmark, ne glede na dejavnost, so podvrženi strogemu sistemu
nadzora s strani usposobljenih ocenjevalcev. Ocenjevalci ocenjujejo podjetje z več kot 160
kriteriji. Vsi dobitniki morajo izpolnjevati najmanj minimalne kriterije in zakone, ki veljajo
za poslovanje podjetij (npr. gradbeni, požarna varnost, higiena …). Poleg tega se minimalni
kriteriji nanašajo na izvajanje storitev, upravljanje z objektom, vodenje, čistočo, okoljsko in
kulturno odgovornost. Samo podjetja, ki na vseh področjih izpolnjujejo visoke standarde,
si zaslužijo obeležje Qualmark – znak kakovosti novozelandskega turizma.
Znak se podeljuje nastanitvenim obratom, TIC-em, izvajalcem aktivnosti (tematski
turistični proizvodi) in storitev ter transportnim podjetjem. Poleg znaka kakovosti lahko
podjetja dobijo tudi znak okoljske kakovosti (Enviro Award). V delu, ki se nanaša na na-
stanitev, gre dejansko za kategorizacijo nastanitev (razvrščanje nastanitev v kategorije od 1
do5 zvezdic).
Agencija dobitnikom znaka obljublja naslednje koristi za turista (http://www.qual-
mark.co.nz):
– prepoznavnost in zaupanje: znaka Qualmark ali Enviro sta dokaz, da je bilo določeno
podjetje bilo ocenjeno. To vzbuja zaupanje. Neodvisne raziskave so pokazale, da je 92
% turistov, ki so uporabili ponudnike nastanitev z oznako Qualmark, zadovoljnih.
– prioritetno mesto na nacionalni spletni strani: dobitniki Qualmarka so uvrščeni višje
na uradni turistični novozelandski spletni strani, http://www.newzealand.com, ki le-
tno beleži več kot 18.000.000 obiskov. Zadnje številke kažejo, da imajo dobitniki zna-
ka 4-krat več direktnega obiska od ostalih.
– vključevanje v usposabljanja z mednarodnimi poslovneži: pri izobraževanjih tujih po-
slovnežev (več kot 17.000 vsako leto) na tujih trgih,nacionalna turistična organizacija
promovira znamko Qualmark.
– publiciteta na nacionalni ravni skozi i-SITE (op. a.: turistično-informativne centre):
vsi ti centri na Novi Zelandiji močno promovirajo Qualmark. Podatki kažejo, da ima-
jo dobitniki znaka večji delež rezervacij. Nekateri centri promovirajo zgolj dobitnike
Qualmarka, ker želijo ponujati samo kakovostne storitve.
47