Page 46 - Uran Maravić, Maja. 2017. Ocenjevanje kakovosti v gostinstvu. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 46
ocenjeva nje k akovosti v gostinst v u
Turistične znamenitosti
Kategorija turističnih znamenitosti je namenjena vsem obiskovalcem v pomoč pri izbiri
znamenitosti, ki jih je na Malti vredno obiskati. S tem želijo povečati potencial določe-
nih znamenitosti (kulturna dediščina, muzeji, avdio-video predstave idr.) in zagotoviti ka-
kovostne proizvode ter doživetja. Izmed 56 kriterijev mora atrakcija izpolnjevati naslednje
glavne kriterije: minimalne začetne zahteve (delovni čas, spletna stran, usposobljeni zapo-
sleni ...), kakovost vsebine, kakovost interpretacije, vrednost za denar, kakovost promocije,
dostopnost, postavitev in udobje, varnost in ohranjanje oz. zaščita, kakovost storitev, traj-
nostni razvoj, urejenost sanitarij, čistoča in fizični izgled, ponudba prodaje, gostinska po-
nudba itd. Turistične znamenitosti se na podlagi tega ocenjevalnega lista ocenjuje z napove-
danim obiskom, in sicer na vsaki 2 leti.
Znamenitostim, katerim pripada znak kakovosti, se zaradi tega izboljšuje kakovost,
saj za njihove zaposlene prirejajo razne tečaje, delavnice in usposabljanja. Prav tako imajo
možnost lastne primerjave skozi obdobja delovanja in priložnost za izboljšave zaradi povra-
tnih informacij gostov in primerov najboljših praks. Dvigne se tudi nivo prepoznavnosti in
posledično obiskanosti Gostom se, po mnenju malteškega urada za turizem, s tem znakom
zagotovi kakovost in avtentične znamenitosti.
DMC
Zadnja kategorija, ki je bila kot prva vključena v znak kakovosti Malte, so DMC-ji (angl.
destination management company). V znak kakovosti so vključeni le najboljši na svojem
področju, ki ponujajo kakovostne storitve na področju organizacije dogodkov in konfe-
renc ter destinacijskega managementa. Kriteriji za pridobitev znaka kakovosti na tem po-
dročju so naslednji:
1) splošno zagotavljanje zavarovanja,
2) 3-letno delovanje in finančna stabilnost,
3) treningi zaposlenih,
4) učinkovitost pri izpolnjevanju naročnikovih potreb,
5) priporočila gostov in ponudnikov iz kongresne industrije.
Podjetjem se opravi popolna revizija vsaki dve leti. Vključitev teh podjetij v znak ka-
kovosti predstavlja veliko prednost za tujce, saj je slednjim tako prikrajšan čas iskanja stro-
kovnih in kakovostnih organizatorjev dogodkov ter kongresov na Malti. S tem namreč pri-
dobijo zagotovljeno kakovost na podlagi resničnih in preverjenih kriterijev.
Znak kakovosti Malte je primer dobre prakse za dvig kakovosti turističnim proizvo-
dom in storitvam, saj s svojim certifikatom določa kriterije, ki jih ponudniki morajo upo-
števati, v kolikor želijo večjo prepoznavnost in kakovostnejši proizvod. V primeru Malte je
poudarek na restavracijah, znamenitostih in DMC-jih, z lahkoto pa bi se tovrsten znak ka-
kovosti preneslo tudi na druge turistične proizvode. Potrebno je poudariti, da ima Malta
za nastanitve (hotele) že prepoznaven znak kakovosti, saj je tam v veljavi sistem Hotelstars.
46
Turistične znamenitosti
Kategorija turističnih znamenitosti je namenjena vsem obiskovalcem v pomoč pri izbiri
znamenitosti, ki jih je na Malti vredno obiskati. S tem želijo povečati potencial določe-
nih znamenitosti (kulturna dediščina, muzeji, avdio-video predstave idr.) in zagotoviti ka-
kovostne proizvode ter doživetja. Izmed 56 kriterijev mora atrakcija izpolnjevati naslednje
glavne kriterije: minimalne začetne zahteve (delovni čas, spletna stran, usposobljeni zapo-
sleni ...), kakovost vsebine, kakovost interpretacije, vrednost za denar, kakovost promocije,
dostopnost, postavitev in udobje, varnost in ohranjanje oz. zaščita, kakovost storitev, traj-
nostni razvoj, urejenost sanitarij, čistoča in fizični izgled, ponudba prodaje, gostinska po-
nudba itd. Turistične znamenitosti se na podlagi tega ocenjevalnega lista ocenjuje z napove-
danim obiskom, in sicer na vsaki 2 leti.
Znamenitostim, katerim pripada znak kakovosti, se zaradi tega izboljšuje kakovost,
saj za njihove zaposlene prirejajo razne tečaje, delavnice in usposabljanja. Prav tako imajo
možnost lastne primerjave skozi obdobja delovanja in priložnost za izboljšave zaradi povra-
tnih informacij gostov in primerov najboljših praks. Dvigne se tudi nivo prepoznavnosti in
posledično obiskanosti Gostom se, po mnenju malteškega urada za turizem, s tem znakom
zagotovi kakovost in avtentične znamenitosti.
DMC
Zadnja kategorija, ki je bila kot prva vključena v znak kakovosti Malte, so DMC-ji (angl.
destination management company). V znak kakovosti so vključeni le najboljši na svojem
področju, ki ponujajo kakovostne storitve na področju organizacije dogodkov in konfe-
renc ter destinacijskega managementa. Kriteriji za pridobitev znaka kakovosti na tem po-
dročju so naslednji:
1) splošno zagotavljanje zavarovanja,
2) 3-letno delovanje in finančna stabilnost,
3) treningi zaposlenih,
4) učinkovitost pri izpolnjevanju naročnikovih potreb,
5) priporočila gostov in ponudnikov iz kongresne industrije.
Podjetjem se opravi popolna revizija vsaki dve leti. Vključitev teh podjetij v znak ka-
kovosti predstavlja veliko prednost za tujce, saj je slednjim tako prikrajšan čas iskanja stro-
kovnih in kakovostnih organizatorjev dogodkov ter kongresov na Malti. S tem namreč pri-
dobijo zagotovljeno kakovost na podlagi resničnih in preverjenih kriterijev.
Znak kakovosti Malte je primer dobre prakse za dvig kakovosti turističnim proizvo-
dom in storitvam, saj s svojim certifikatom določa kriterije, ki jih ponudniki morajo upo-
števati, v kolikor želijo večjo prepoznavnost in kakovostnejši proizvod. V primeru Malte je
poudarek na restavracijah, znamenitostih in DMC-jih, z lahkoto pa bi se tovrsten znak ka-
kovosti preneslo tudi na druge turistične proizvode. Potrebno je poudariti, da ima Malta
za nastanitve (hotele) že prepoznaven znak kakovosti, saj je tam v veljavi sistem Hotelstars.
46