Page 62 - Uran Maravić, Maja. 2017. Ocenjevanje kakovosti v gostinstvu. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 62
ocenjeva nje k akovosti v gostinst v u

forume (http://www.wikipedia.com). Po podatkih tripadvisor.com je poslanstvo podjetja
pomagati ljudem načrtovati njihova potovanja in poiskati ponudbo, primerno za vsak pro-
račun. Spletno stran mesečno obišče več kot 69 milijonov obiskovalcev. Poleg tega se lahko
pohvali z več kot (http://www.tripadvisor.com):
– 1,6 milijona podjetij,
– 108.000 destinacij,
– 600.000 hoteli,
– 198.000 znamenitostmi,
– 858.000 restavracijami in
– 11 milijoni fotografij turistov.

Prav tako tripadvisor.com omogoča lahek dostop do vodilnih spletnih potovalnih
agencij, kot so expedia.com, travelocity.com, booking.com, hotels.com, priceline.com in
ostali. Tripadvisor.com je bil ustanovljen februarja 2000, sedež podjetja je v ZDA, poleg
tega pa ima danes lokalne spletne strani v tridesetih državah sveta. Na sedežu zaposluje
1.340 ljudi. Po podatkih podjetja spletna stran nudi naslednje storitve (http://www.tripad-
visor.com):
– tripadvisor.com na facebook.com,
– komentarji gostov,
– mobilni mestni vodiči,
– kalkulator za primerjavo in preračunavanje cen različnih nastanitvenih obratov,
– kalkulator za primerjavo cen letov in pristojbin,
– ocene restavracij,
– hitri vodiči s prikazom najbolje ocenjenih hotelov, restavracij in atrakcij,
– forumi,
– nalaganje popotniških videoposnetkov in fotografij,
– lestvica popularnosti hotelov,
– brskalnik hotelov
– in številne druge.

V zvezi s tem poglavjem se bomo osredotočili predvsem na storitve posredovanja ko-
mentarjev gostov o njihovih izkušnjah v vseh hotelih in restavracijah na svetu. Npr., pri re-
zervaciji hotela Four Seasons v Kairu ne opazimo, da se pol hotela prenavlja, lahko pa za-
slutimo, da se nekaj dogaja, saj je cena hotela izredno ugodna. Takoj ko to preverimo na
tripadvisor.com, dobimo podatek o realnem stanju. Dobrim hotelskim podjetjem spletna
stran omogoča boljši vpogled v potrebe in pričakovanja gostov. Prav tako jim omogoča spre-
jetje korektivnih aktivnosti (Buhalis in Law 2008). Uporabnost spletne strNI za gostince je
večplastna. Prvič, gostinska podjetja, ki si stalno prizadevajo zagotavljati visokokakovostne
storitve, so običajno na lestvici popularnosti na tripadvisor.com uvrščena visoko. Ob pred-
postavki, da je število komentarjev za določen gostinski objekt veliko, je tudi zanesljivost
in veljavnost podanih ocen večja. V primeru visoke uvrstitve gostinskega objekta na lestvi-
ci lahko podjetje to dejstvo izkoristi za dodatno trženjsko orodje.

Drugič, tripadvisor.com letno podeljuje plakete za odlično oceno, ki jih običajno go-
stinci postavijo na vidno mesto.

62
   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67