Page 163 - Demšar, Franci, in Jasna Kontler - Salamon. 2020. Slovenska znanost: akademska igra ali adut družbenega napredka. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 163
tugalska Prenos znanja na študente in v gospodarstvo 9
Estonija
100
Velika Britanija90
Nizozemska80
Avstrija70
Švedska60
Italija50
Danska40
Nemčija30
Finska20
Francija10
Španija
Belgija0
Litva
IrskaSlika 9.3 Sprememba raziskovalne narave slovenskih univerz z vključitvijo
inštitutov v pedagoški proces
s l o po vključitvi
LatvijaPodatke za Slovenijo (s l o danes) smo primerjali s podatki za Slovenijo, če bi polovi-
Češkaco sedanjega inštitutskega raziskovanja z inštitutov prenesli na univerze, sorazmeren
delež pedagoške dejavnosti pa z univerz na inštitute (s l o po vključitvi). Po podatkih
HrvaškaEurostata (http://ec.europa.eu/eurostat).
Madžarska
šitve. Najpreprosteje bi bilo, da bi se večji inštituti preoblikovali v uni-
Poljskaverze (za to je potrebna zgolj formalna vloga za spremembo inštitutske-
s l o danesga statusa v univerzitetni, ki jo mora potrditi parlament). S statusnim
preoblikovanjem bi bilo dobro tudi prerazporediti raziskovalna sredstva
Slovaška– polovico inštitutskih prenesti na univerze, enako količino univerzite-
Maltatnih sredstev, ki so namenjena pedagoški dejavnosti, pa na inštitute –,
Ciperza tak postopek bi zadostoval poseben zakonski člen. Slika 9.3 kaže, da
bi se s to potezo raziskovalni delež na slovenskih univerzah približal
Bolgarijaevropskemu povprečju. Na inštitutih je na mnogih področjih zaposle-
Romunijanih dovolj strokovnjakov, ki so ali bi lahko bili izvoljeni v visokošolske
nazive, zato bi se lahko takoj vključili v pedagoški proces. Večjih težav
na mikronivoju, torej individualnih težav, pa zaradi prepletenosti raz-
iskovalnih programov, ki povezujejo raziskovalno dejavnost univerz in
inštitutov, ne bi smelo biti.

S statusnim preoblikovanjem bi bili potenciali inštitutov bolj izkori-
ščeni in to v korist študentov, univerze pa bi pridobile veliko razisko-
valnih sredstev, kar bi izboljšalo njihovo kakovost. Sprememba bi bila

161
   158   159   160   161   162   163   164   165   166   167   168