Page 142 - Rižnar, Igor, ur. 2017. Jezikovno izobraževanje in podjetja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 142
Jezikovno izobraževanje in podjetja

– učenje učenja,
– socialna sposobnost in državljanska kompetenca,
– smisel za pobudo in podjetništvo,
– kulturna zavest in izražanje.

Evropska unija je leta 2010 začela tudi z informacijsko kampanjo
»Znanje jezikov se obrestuje«, s katero spodbuja mala in srednje velika
podjetja h rabi tujih jezikov in jim pomaga pri izboljšanju poslovnih pri-
ložnosti (Evropska komisija, 2012a).

Pomembni tuji jeziki

Angleščina je najbolj razširjeni svetovni jezik, saj si brez njega ne more-
mo več predstavljati našega delovanja in poslovanja. Zahteva delodajalcev
po znanju angleškega jezika na srednjih in višjih položajih je danes že ne-
142 kaj vsakdanjega, če ne celo samoumevnega. Palčič (2005) meni, da je po-

leg izkušenj iz življenja, študija in dela za boljše znanje tujega jezika dobro
pridobiti katerega izmed certifikatov. »Certifikati Cambridge Universi-
ty vam npr. omogočajo pridobitev potrdil znanja angleščine, kot so First
Certificate (FCE), Certificate of Advanced (CAE) in Certificate of Profi-
ciency (CPE), za znanje poslovne angleščine pa so vam na voljo BEC Pre-
liminary, BEC Vantage in BEC Higher certifikati.«
Nemščina je za Slovence še posebej pomembna zaradi bližnje nemško
govoreče Avstrije ter malo bolj oddaljene Nemčije kot ene izmed velesil v
svetovnem gospodarstvu.
Španščina je v svetovnem merilu na tretjem mestu in je ključnega po-
mena za uspešno poslovanje v Jugozahodni Evropi in Južni Ameriki. Ne
gre pa zanemariti, da je razširjena tudi v Združenih državah Amerike.
Francoščina je še posebej pomembna za francoske delodajalce na slo-
venskih tleh, kot sta denimo Revoz in Societe Generale. Ti na določenih
delovnih mestih zahtevajo in pričakujejo utečeno znanje francoskega je-
zika. Francoščina nam bo zelo koristila tudi pri sklepanju poslov v Fran-
ciji ali jugozahodni Belgiji.
Znanje italijanskega jezika nam lahko pride zelo prav, saj italijanščina
postaja vedno bolj popularen jezik, Italijani pa so običajno nepopustljivi
glede komuniciranja v njim tujem jeziku. Dodaten razlog za učne ure ita-
lijanščine pa je ta, da je to še eno izmed tržišč, ki nam je geografsko zelo
blizu in gospodarsko dobro dostopno.
Palčič (prav tam) pa za konec še poudarja: »Naj vam ne bo škoda de-
narja in časa za izpopolnjevanje znanja tujih jezikov. S tem si boste bistve-
no povečali vaše možnosti za delovna mesta, ki so najbolje plačana.«
   137   138   139   140   141   142   143   144   145   146   147