Page 25 - Rižnar, Igor, ur. 2017. Jezikovno izobraževanje in podjetja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 25
Vseživljenjsko jezikovno izobraževanje v slovenskih podjetjih 25
ske in madžarske populacije vrtci in šole ponujajo izobraževanje v obeh
jezikih, v slovenščini in madžarščini (Eurydice Unit Slovenia 2010, 5−6).
Struktura slovenskega šolskega sistema v šolskem letu 2009/2010 (Eurydi-
ce Unit Slovenia 2010, 7):
− predšolsko izobraževanje,
− osnovno izobraževanje,
− višje sekundarno izobraževanje,
− postsekundarno neterciarno izobraževanje,
− visokošolsko izobraževanje,
− izobraževanje otrok s posebnimi potrebami,
− glasbeno in plesno izobraževanje.
Predšolska vzgoja oziroma izobraževanje je namenjeno otrokom sta-
rim od 1 do 5 let. Učenje poteka skozi igro, pri kateri opazujejo in anali-
zirajo otrokovo napredovanje predšolski učitelji oziroma vzgojitelji. Za-
gotavljajo ga avtonomne javne predšolske ustanove, organizirane enote v
osnovnih šolah ali privatne predšolske institucije. Poleg razvijanja otroko-
vih spretnosti, učenja, neodvisnega mišljenja, prepoznavanja čustev, delo-
vanja v skupini, spodbujanja radovednosti in umetniškega ustvarjanja, pri
otrocih spodbujajo tudi komunikacijo in jezikovne veščine za doseganje
učinkovite in kreativne rabe jezika (Eurydice Unit Slovenia 2010, 12−14).
Osnovno izobraževanje poteka v osnovnih šolah (prvo obdobje pote-
ka tudi v podružničnih šolah), obiskujejo ga otroci stari od 6 do 14 let. V
prvem obdobju (od 1. do 3. razreda) celoten pouk oziroma večino izvaja
razredni učitelj, v drugem obdobju (od 4. do 6. razreda) se v proces izobra-
ževanja postopoma vključujejo specializirani učitelji, v zadnjem oziroma
tretjem obdobju (od 7. do 9. razreda) otroke izobražujejo samo specializi-
rani učitelji. Ocenjevanje v prvem obdobju poteka opisno, v naslednjih le-
tih pa se ocenjuje z ocenami od 1 (nezadostno) do 5 (odlično). V drugem
obdobju oziroma v četrtem razredu se otroci začnejo učiti prvi tuj jezik,
v tretjem obdobju drugi tuj jezik, kot obvezni izbirni predmet. Na koncu
vsakega obdobja sledi eksterno preverjanje znanja. Preverjanje po prvem
(pri materinščini in matematiki) in drugem (pri materinščini, matema-
tiki in tujem jeziku) obdobju je izbirno, služi le kot povratna informaci-
ja. Preverjanje po tretjem obdobju (pri materinščini, matematiki in izbir-
nem predmetu) je obvezno (Eurydice Unit Slovenia 2010, 16−19).
Višje sekundarno izobraževanje je namenjeno otrokom starim od
15 do 18 let. Sestavljeno je iz nižjega poklicnega izobraževanja (poklic-
ne šole), srednjega poklicnega izobraževanja (poklicne, srednje strokovne
in tehnične šole), srednjega strokovnega oziroma tehničnega izobraževa-
ske in madžarske populacije vrtci in šole ponujajo izobraževanje v obeh
jezikih, v slovenščini in madžarščini (Eurydice Unit Slovenia 2010, 5−6).
Struktura slovenskega šolskega sistema v šolskem letu 2009/2010 (Eurydi-
ce Unit Slovenia 2010, 7):
− predšolsko izobraževanje,
− osnovno izobraževanje,
− višje sekundarno izobraževanje,
− postsekundarno neterciarno izobraževanje,
− visokošolsko izobraževanje,
− izobraževanje otrok s posebnimi potrebami,
− glasbeno in plesno izobraževanje.
Predšolska vzgoja oziroma izobraževanje je namenjeno otrokom sta-
rim od 1 do 5 let. Učenje poteka skozi igro, pri kateri opazujejo in anali-
zirajo otrokovo napredovanje predšolski učitelji oziroma vzgojitelji. Za-
gotavljajo ga avtonomne javne predšolske ustanove, organizirane enote v
osnovnih šolah ali privatne predšolske institucije. Poleg razvijanja otroko-
vih spretnosti, učenja, neodvisnega mišljenja, prepoznavanja čustev, delo-
vanja v skupini, spodbujanja radovednosti in umetniškega ustvarjanja, pri
otrocih spodbujajo tudi komunikacijo in jezikovne veščine za doseganje
učinkovite in kreativne rabe jezika (Eurydice Unit Slovenia 2010, 12−14).
Osnovno izobraževanje poteka v osnovnih šolah (prvo obdobje pote-
ka tudi v podružničnih šolah), obiskujejo ga otroci stari od 6 do 14 let. V
prvem obdobju (od 1. do 3. razreda) celoten pouk oziroma večino izvaja
razredni učitelj, v drugem obdobju (od 4. do 6. razreda) se v proces izobra-
ževanja postopoma vključujejo specializirani učitelji, v zadnjem oziroma
tretjem obdobju (od 7. do 9. razreda) otroke izobražujejo samo specializi-
rani učitelji. Ocenjevanje v prvem obdobju poteka opisno, v naslednjih le-
tih pa se ocenjuje z ocenami od 1 (nezadostno) do 5 (odlično). V drugem
obdobju oziroma v četrtem razredu se otroci začnejo učiti prvi tuj jezik,
v tretjem obdobju drugi tuj jezik, kot obvezni izbirni predmet. Na koncu
vsakega obdobja sledi eksterno preverjanje znanja. Preverjanje po prvem
(pri materinščini in matematiki) in drugem (pri materinščini, matema-
tiki in tujem jeziku) obdobju je izbirno, služi le kot povratna informaci-
ja. Preverjanje po tretjem obdobju (pri materinščini, matematiki in izbir-
nem predmetu) je obvezno (Eurydice Unit Slovenia 2010, 16−19).
Višje sekundarno izobraževanje je namenjeno otrokom starim od
15 do 18 let. Sestavljeno je iz nižjega poklicnega izobraževanja (poklic-
ne šole), srednjega poklicnega izobraževanja (poklicne, srednje strokovne
in tehnične šole), srednjega strokovnega oziroma tehničnega izobraževa-