Page 222 - Rižnar, Igor, ur. 2017. Jezikovno izobraževanje in podjetja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 222
Jezikovno izobraževanje in podjetja
Na trditev o sodelovanju podjetja z drugimi organizacijami in jezi-
kovnimi šolami za izobraževanje zaposlenih smo dobili podobno oceno,
kot pri prejšnjem vprašanju. Anketiranci mlajše skupine so svoje strinja-
nje ocenili z M = 3,4, starejša skupina pa s povprečno oceno 3,7. Razlika
ocen med skupinama je šibka (r = 0,2) in statistično značilna t(125) = –2,9
pri p < 0,05.
S povprečno oceno (M = 4,0) je starejša skupina anketirancev oceni-
la svoje strinjanje s trditvijo, da podjetje zaposlenim omogoča brezplačno
vključitev v jezikovna izobraževanja. Mlajša skupina je na to trditev po-
dala povprečno oceno (M = 3,6). Razlika med skupinama je srednje moč-
na (r = 0,3) in statistično značilna t(171) = –2,9 pri stopnji p < 0,01.
Podjetja, ki so sodelovala v naši raziskavi, svojim zaposlenim ne omo-
gočajo pogosto jezikovnega izobraževanja znotraj delovnega časa. To
222 možnost sta obe skupini anketirancev ocenili z najnižjima povprečnima
ocenama strinjanja. Pri tem je skupina starejših anketirancev podala ne-
koliko višjo povprečno oceno (M = 3,5), kot mlajša skupina (M = 3,2).
Razlika med skupinama je šibka (r = 0,2) in statistično značilna pri
t(171) = –2,1; p < 0,05.
Srednje močno (r = 0,3) sta skupini anketirancev povezani v oceni, da
podjetje zaposlene podpira pri dodatnem jezikovnem izobraževanju, če
ga financirajo sami. Starejša skupina anketirancev je trditev ocenila s pov-
prečno oceno (M = 4,4), mlajša pa s povprečno oceno (4,0). Razlika med
skupinama je statistično značilna t(171) = –2,67; p < 0,01.
Svoje občutke, da se zdi podjetju dodatno jezikovno izobraževanje za-
poslenih pomembno, so anketiranci mlajše skupine ocenili s povprečno
oceno M = 4,0, anketiranci starejše skupine pa z oceno 4,4. Srednje moč-
na (r = 0,3) statistično značilna razlika povprečnih ocen t(171)=–3,4 je
značilna pri stopnji p < 0,01.
Na osnovi rezultatov (preglednica 15) ugotavljamo, da so vse razlike
statistično značilne, najmanj pri stopnji p < 0,05, pri čemer so povprečne
ocene starejše skupine zaposlenih (slika 22) brez izjeme višje kot povpreč-
ne ocene zaposlenih, mlajših od 51 let. Starejši zaposleni zaznavajo stati-
stično značilno večjo podporo podjetij pri dodatnem jezikovnem izobra-
ževanju zaposlenih kot mlajši zaposleni.
Na trditev o sodelovanju podjetja z drugimi organizacijami in jezi-
kovnimi šolami za izobraževanje zaposlenih smo dobili podobno oceno,
kot pri prejšnjem vprašanju. Anketiranci mlajše skupine so svoje strinja-
nje ocenili z M = 3,4, starejša skupina pa s povprečno oceno 3,7. Razlika
ocen med skupinama je šibka (r = 0,2) in statistično značilna t(125) = –2,9
pri p < 0,05.
S povprečno oceno (M = 4,0) je starejša skupina anketirancev oceni-
la svoje strinjanje s trditvijo, da podjetje zaposlenim omogoča brezplačno
vključitev v jezikovna izobraževanja. Mlajša skupina je na to trditev po-
dala povprečno oceno (M = 3,6). Razlika med skupinama je srednje moč-
na (r = 0,3) in statistično značilna t(171) = –2,9 pri stopnji p < 0,01.
Podjetja, ki so sodelovala v naši raziskavi, svojim zaposlenim ne omo-
gočajo pogosto jezikovnega izobraževanja znotraj delovnega časa. To
222 možnost sta obe skupini anketirancev ocenili z najnižjima povprečnima
ocenama strinjanja. Pri tem je skupina starejših anketirancev podala ne-
koliko višjo povprečno oceno (M = 3,5), kot mlajša skupina (M = 3,2).
Razlika med skupinama je šibka (r = 0,2) in statistično značilna pri
t(171) = –2,1; p < 0,05.
Srednje močno (r = 0,3) sta skupini anketirancev povezani v oceni, da
podjetje zaposlene podpira pri dodatnem jezikovnem izobraževanju, če
ga financirajo sami. Starejša skupina anketirancev je trditev ocenila s pov-
prečno oceno (M = 4,4), mlajša pa s povprečno oceno (4,0). Razlika med
skupinama je statistično značilna t(171) = –2,67; p < 0,01.
Svoje občutke, da se zdi podjetju dodatno jezikovno izobraževanje za-
poslenih pomembno, so anketiranci mlajše skupine ocenili s povprečno
oceno M = 4,0, anketiranci starejše skupine pa z oceno 4,4. Srednje moč-
na (r = 0,3) statistično značilna razlika povprečnih ocen t(171)=–3,4 je
značilna pri stopnji p < 0,01.
Na osnovi rezultatov (preglednica 15) ugotavljamo, da so vse razlike
statistično značilne, najmanj pri stopnji p < 0,05, pri čemer so povprečne
ocene starejše skupine zaposlenih (slika 22) brez izjeme višje kot povpreč-
ne ocene zaposlenih, mlajših od 51 let. Starejši zaposleni zaznavajo stati-
stično značilno večjo podporo podjetij pri dodatnem jezikovnem izobra-
ževanju zaposlenih kot mlajši zaposleni.