Page 226 - Rižnar, Igor, ur. 2017. Jezikovno izobraževanje in podjetja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 226
Jezikovno izobraževanje in podjetja

Najpomembnejša tuja jezika sta po njihovi oceni angleščina (M = 4,9)
in nemščina (M = 4,3), medtem ko so pomembnosti francoščine (M = 2,8)
in italijanščine (M = 2,7) pripisali mnogo manjši pomen (slika 26). Ta re-
zultat nas ne preseneča, saj sta angleščina in nemščina obvezna tuja jezi-
ka v rednem programu šolskega centra, iz katerega izhajajo anketirani di-
jaki, francoščine se uči manjši del gimnazijcev fakultativno,49 medtem ko
se italijanščine na šolskem centru še ne poučuje. Določen del anketiranih
(18,7 %) se tujih jezikov uči tudi na tečajih izven šole, kjer se redno šolajo.

Lestvica odgovorov: 1 – sploh ni pomembno … 5 – zelo je pomembno

226

Slika 27: Pomen znanja posameznega tujega jezika za dijake

Dijaki se že dobro zavedajo pomena znanja tujih jezikov za svojo bo-
dočo življenjsko pot. Za več kot tretjino (36,2  %) je glavni razlog uče-
nja tujih jezikov v boljših možnostih zaposlitve (slika 27). Več kot peti-
na (21,3 %) jih meni, da jim bo to pomagalo pri njihovem študiju. Brez
razmišljanja o bodoči zaposlitvi ali študiju jih 23,9 % vidi glavni razlog za
učenje tujih jezikov v čisti vedoželjnosti. Kot neke vrste prisilo vidi to uče-
nje 15,7 % anketiranih dijakov, 3 % pa vidijo to v drugih razlogih.

Slika 28: Glavni razlogi za učenje tujih jezikov dijakov

Na osnovni vseh predstavljenih rezultatov H4 potrdimo. Dijaki se za-
vedajo pomena znanja tujih jezikov in mu pripisujejo veliko pomembnost.

49 Francoskega jezika se je mogoče na Šolskem centru Slovenske Konjice-Zreče prvič učiti v
šolskem letu 2015/2016.
   221   222   223   224   225   226   227   228   229   230   231