Page 29 - Rižnar, Igor, ur. 2017. Jezikovno izobraževanje in podjetja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 29
Vseživljenjsko jezikovno izobraževanje v slovenskih podjetjih 29
ni prioriteti projektov sta povečevanje ozaveščenosti (na primer s promo-
cijo jezikov, informacijami za učenje tujih jezikov, lažjo dostopnostjo do
sredstev za učenje), razvijanje in širjenje izboljšanih učnih gradiv. Projekti
predstavljajo pomembno vlogo pri spodbujanju učenja uradnih evropskih
in tujih jezikov. Namen učenja tujih jezikov je medkulturno razumevanje
in spodbujanje mobilnosti na študijskem in delovnem področju (Europe-
an Commission 2010b). Večstranske mreže so namenjene spodbujanju je-
zikovne politike, širjenju dobrih praks in projektov. Prispevale naj bi k
razvoju jezikovnih politik, spodbujale naj bi učenje tujih jezikov, podpi-
rale in pospeševale evropsko sodelovanje pri izmenjavi informacij, spod-
bujale inovacije, širjenje najboljših praks (European Commission 2010c).
Druge pobude oziroma spremljevalni ukrepi vključujejo promocijo, trže-
nje, oglaševalne, obveščevalne kampanje, konference, študije, statistične
indikatorje na področju jezikovnega izobraževanja, jezikovne raznoliko-
sti in jezikovnih projektov (European Commission 2010a).
Svet Evrope
Svet Evrope (Council of Europe), s sedežem v Strasbourgu v Franciji, je bil
ustanovljen leta 1949, z namenom pospeševanja večje enotnosti med usta-
novnimi (desetimi) državami članicami. Združuje 47 držav, kar predsta-
vlja skoraj vse evropske države. Glavni namen organizacije je vzpostav-
ljanje in utrjevanje demokracije, ščitenje človekovih pravic, oblikovanje
skupnih stališč in reševanje družbenih problemov v Evropi (Council of
Europe 2011a).
Svet Evrope deluje na jezikovnem področju, predvsem s spremljanjem,
opazovanjem in spodbujanjem jezikovne raznolikosti in učenja jezikov.
Svet Evrope želi seznaniti ljudi o pomenu jezikov in jezikovnem izobraže-
vanju, saj tovrstno znanje povečuje medkulturno razumevanje, možnosti
za pridobivanje znanja drugih kultur, zaposlitve, študija, s čimer omogo-
ča večjo mobilnost posameznikov. Spodbuja inovacije na področju je-
zikovnega izobraževanja, pomaga članicam pri oblikovanju ukrepov za
razvijanje posameznikove sposobnosti večjezičnega sporazumevanja, pri
izvajanju novih tovrstnih programov. Dejavnosti usklajujeta Oddelek za
jezikovno politiko (Language Policy Division – LPD) in Center za mo-
derne jezike (European Centre for Modern Languages – ECML) (Mini-
strstvo za šolstvo in šport 2011a). Oddelek za jezikovno politiko se nahaja
v Strasbourgu, odgovoren je za načrtovanje, izvajanje pobud v zvezi z je-
zikovnim izobraževanjem, za spodbujanje jezikovne raznolikosti in več-
jezičnosti (Council of Europe 2011b). Evropski center za moderne jezike se
nahaja v Gradcu. Njegove naloge na jezikovnem področju so spodbujanje
ni prioriteti projektov sta povečevanje ozaveščenosti (na primer s promo-
cijo jezikov, informacijami za učenje tujih jezikov, lažjo dostopnostjo do
sredstev za učenje), razvijanje in širjenje izboljšanih učnih gradiv. Projekti
predstavljajo pomembno vlogo pri spodbujanju učenja uradnih evropskih
in tujih jezikov. Namen učenja tujih jezikov je medkulturno razumevanje
in spodbujanje mobilnosti na študijskem in delovnem področju (Europe-
an Commission 2010b). Večstranske mreže so namenjene spodbujanju je-
zikovne politike, širjenju dobrih praks in projektov. Prispevale naj bi k
razvoju jezikovnih politik, spodbujale naj bi učenje tujih jezikov, podpi-
rale in pospeševale evropsko sodelovanje pri izmenjavi informacij, spod-
bujale inovacije, širjenje najboljših praks (European Commission 2010c).
Druge pobude oziroma spremljevalni ukrepi vključujejo promocijo, trže-
nje, oglaševalne, obveščevalne kampanje, konference, študije, statistične
indikatorje na področju jezikovnega izobraževanja, jezikovne raznoliko-
sti in jezikovnih projektov (European Commission 2010a).
Svet Evrope
Svet Evrope (Council of Europe), s sedežem v Strasbourgu v Franciji, je bil
ustanovljen leta 1949, z namenom pospeševanja večje enotnosti med usta-
novnimi (desetimi) državami članicami. Združuje 47 držav, kar predsta-
vlja skoraj vse evropske države. Glavni namen organizacije je vzpostav-
ljanje in utrjevanje demokracije, ščitenje človekovih pravic, oblikovanje
skupnih stališč in reševanje družbenih problemov v Evropi (Council of
Europe 2011a).
Svet Evrope deluje na jezikovnem področju, predvsem s spremljanjem,
opazovanjem in spodbujanjem jezikovne raznolikosti in učenja jezikov.
Svet Evrope želi seznaniti ljudi o pomenu jezikov in jezikovnem izobraže-
vanju, saj tovrstno znanje povečuje medkulturno razumevanje, možnosti
za pridobivanje znanja drugih kultur, zaposlitve, študija, s čimer omogo-
ča večjo mobilnost posameznikov. Spodbuja inovacije na področju je-
zikovnega izobraževanja, pomaga članicam pri oblikovanju ukrepov za
razvijanje posameznikove sposobnosti večjezičnega sporazumevanja, pri
izvajanju novih tovrstnih programov. Dejavnosti usklajujeta Oddelek za
jezikovno politiko (Language Policy Division – LPD) in Center za mo-
derne jezike (European Centre for Modern Languages – ECML) (Mini-
strstvo za šolstvo in šport 2011a). Oddelek za jezikovno politiko se nahaja
v Strasbourgu, odgovoren je za načrtovanje, izvajanje pobud v zvezi z je-
zikovnim izobraževanjem, za spodbujanje jezikovne raznolikosti in več-
jezičnosti (Council of Europe 2011b). Evropski center za moderne jezike se
nahaja v Gradcu. Njegove naloge na jezikovnem področju so spodbujanje