Page 283 - Rižnar, Igor, ur. 2017. Jezikovno izobraževanje in podjetja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 283
Vseživljenjsko jezikovno izobraževanje za 21. stoletje 283

– jeza: naval hormonov oz. adrenalina pospeši srčni utrip, izzo-
ve naval energije v telesu in požene kri v roke; človek tako hitro
»udari« (dobesedno ali v prenesenem pomenu) nasprotnika;

– strah: požene kri v večje skeletne mišice, da telo pripravi na beg.
Človek, ki ga je strah, tako v obraz hitro pobledi, celotno telo pa
se mu ohladi. Hormoni so tako pripravljeni na hitro reagiranje;

– veselje: pri tem čustvu je dejavnost v možganskem centru izred-
no povečana. Pojavi se umirjenost, zaradi katere si telo hitreje
opomore od biološke razrvanosti. Telesu takšno stanje omogoča
zadovoljevanje več ciljev in zagnanost za delo;

– žalost: povzroči, da splahnita človekova moč in zagnanost za de-
javnosti, posebej za razvedrilo in radost. Pojavi se beg v notra-
njost, ki predstavlja priložnost za žalovanje (lahko zaradi izgube
ljubljene osebe, lahko zaradi zatrtega upanja). Ko se energija po-
vrne, se rodijo novi načrti;

– presenečenje: pri posameznikih se kaže s povzdignjenimi
obrvmi. Posameznik tako skuša natančneje ugotoviti, kaj se
pravzaprav dogaja, oz. zbrati več informacij o nepredvidenem
dogodku;

– gnus: predstavlja dejansko odvratnost po okusu ali vonju, pa tudi
odvratnost v prenesenem pomenu.
Dobro počutje otroka vpliva na njegovo uspešnost pri učenju. V od-

raslosti ni nič drugače – posameznikovo dobro počutje vpliva na njego-
vo zadovoljstvo in tudi na uspešnost pri delu. Vendar se pri tem pristo-
pu kmalu pokažejo pomanjkljivosti, saj so mnogi prepričani, da otroku
prijazna šola pomeni, da morajo svoje učne aktivnosti v razredu zasnova-
ti tako, da bo otrok že samo na podlagi igre prišel do znanja. Za učenje
poštevanke ni več potrebna stalna vaja, temveč morajo učitelji v razredu
izpeljati toliko aktivnosti, da začne otrok prek igre obvladovati poštevan-
ko. Obstajajo tudi mnoge tehnike hitrega učenja, ki obljubljajo tekoče ob-
vladovanje tujega jezika v nemogoče kratkem času (prav tam, 33). I. Lesar
(prav tam) se ob takih navedbah sprašuje, ali je morda z njo kaj narobe,
ker za tekoče obvladovanje tujega jezika potrebuje veliko časa in trdega
dela. Nadalje se sprašuje, zakaj je treba učenje otrokom prikazati tako ne-
realno, in dodaja, da se določenih stvari ne obvlada drugače kot le z veli-
ko vaje, ponavljanja … Pri tem se pojavi vprašanje, kako bo otrok, ki mu
je bilo učenje opisano zgolj kot prijetna igra, privolil v obliko učenja, ki
zahteva veliko energije in vztrajnosti, sprejel odgovornost za lastno učenje
in svoje znanje osmišljal in na podlagi naučenega vplival na lastno učenje
(prav tam).
   278   279   280   281   282   283   284   285   286   287   288