Page 70 - Rižnar, Igor, ur. 2017. Jezikovno izobraževanje in podjetja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 70
Jezikovno izobraževanje in podjetja

rabi lokalnih in regionalnih jezikov, kot so katalonščina, baskovščina in
škotski jezik (Hagen 2011, 8).

Ukrepi za premagovanje jezikovnih preprek
Ko podjetja razmišljajo in predvidevajo svoje prihodnje potrebe po zna-
nju tujih jezikov, se je najprej potrebno vprašati, čemu in zakaj potrebu-
jejo nov vir znanja tujega jezika. Le tako bo učenje učinkovito in ne bo
predstavljalo nepotrebnih stroškov v podjetju.

Profesionalno znanje tujega jezika za podjetje ni vedno nujno potreb-
no. Mnogokrat za potrebe delovanja podjetja na tujem trgu zadoščajo le
osnove ali pogovorni jezik. Za tujega poslovnega partnerja včasih zados-
tuje že samo to, da njegov kooperant obvlada osnovne fraze pogovorne-
ga jezika, saj si s tem pridobi naklonjenost poslovnega partnerja. Hagen
70 (2011, 13) podaja pomembne usmeritve za podjetja, ko se ta odločajo za
pridobitev novega vira znanja tujega jezika. Če podjetja potrebujejo novo
znanje za kratkoročno časovno obdobje in le za operativne aktivnosti, kot
je na primer telefonsko komuniciranje, potem so osnove tujega jezika do-
volj. V nasprotnem primeru, če potrebujemo dolgoročno znanje za poslo-
vanje na trgu, pa priporoča intenzivno učenje tujega jezika.

Poleg tega jezikovno usposabljanje podjetju poveča možnosti za več-
jo učinkovitost ter izboljša konkurenčno prednost, saj razumevanje jezi-
ka odjemalca podjetju pomaga razumeti, kako stranka deluje. Ob tem se
naučimo tudi spoštovanja načina življenja in tuje kulture, obenem pa se v
očeh kupca poveča tudi spoštovanje in naklonjenost podjetju, če vidi, da
se v podjetju trudijo spoštovati njihovo kulturo in jezik (Hagen 2011, 15).

Če torej želimo, da naše podjetje pridobi precejšno konkurenčno
prednost, je priporočljivo upoštevanje izjave profesorice Antonelle Sora-
ce, ki deluje na Edinburški univerzi: »Najemite več zaposlenih, ki so spo-
sobni govoriti več jezikov, ker ti zaposleni bolje komunicirajo, imajo več-
ji čut za medkulturne raznolikosti, so boljši v sodelovanju, pogajanju in
sklepanju kompromisov. Poleg tega so sposobni tudi učinkovitejšega miš-
ljenja.«

Potrebno se je učinkovito jezikovno izobraževati, še preden vstopi-
mo na trg dela. S tekočim znanjem več tujih jezikov si izboljšamo pred-
nost in povečamo možnosti za pridobitev zaposlitve. Dandanes podjetja
zaposlujejo ljudi, ki imajo jezikovne sposobnosti in spretnosti, saj same-
mu podjetju znanje tujih jezikov predstavlja konkurenčno prednost. Za-
poslovanje ljudi z znanjem tujih jezikov podjetjem prinaša koristi in do-
dano vrednost brez dodatnih stroškov jezikovnega usposabljanja osebja.
Zelo dober način za osebno jezikovno napredovanje so tudi študijski iz-
   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75