Page 122 - Martinčič, Romana, in Roberto Biloslavo. 2017. Vodenje v zdravstvenih organizacijah. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 122
Vodenje sprememb v zdravstvenih organizacijah
in okvira načrtovanih stroškov. Lestvica sestoji iz štirih postavk. Anketi-
ranci so dajali ocene na 5-stopenjski lestvici (1 – sploh se ne strinjam, 2 –
se ne strinjam, 3 – niti se ne strinjam niti se strinjam, 4 – se strinjam, 5 –
popolnoma se strinjam).
Priprava vprašalnika
Po zaključenih intervjujih smo opravili njihovo delno analizo in na njeni
podlagi pripravili anketni vprašalnik v delu, ki se je nanašal na spremem-
be. Del vprašalnika, ki se je nanašal na stile vodenja (Multifactor Leader-
ship Questionnaire MLQ – 5X), smo decembra 2015 naročili pri ameri-
škem podjetju Mind Garden. Podjetje je poslalo tudi slovensko različico
vprašalnika, ki pa smo jo zaradi boljšega razumevanja morali nekoliko
prilagoditi. Vprašalnik je avtorska last podjetja Mind Garden, ki ne do-
122 voljuje njegovega celotnega razkritja, zato ga v monografiji v celoti nikjer
ne razkrijemo.
Merske lestvice smo postavili na osnovi opredelitev konstruktov.
Oblikovane so za specifičen kontekst (okolje bolnišnic) in v drugih kon-
tekstih niso uporabne. Posebno pozornost smo namenili tipu vprašanj, ki
so bila v celoti zaprtega tipa. Ob pripravi vprašalnika smo že vnaprej na-
črtovali obdelavo podatkov. Pazili smo, da merske spremenljivke ne vklju-
čujejo stvari, ki niso del konceptualizacije. Pozornost smo namenili tudi
primernemu besednemu oblikovanju merskih spremenljivk in s tem zago-
tovili, da se niso pojavljale dvoumnosti ali vprašanja z več razsežnostmi.
Pilotno preverjanje vprašalnika je potekalo februarja 2016 v eni izmed
preučevanih bolnišnic in je trajalo dva tedna. Vprašalnik je bil poslan pe-
tindvajsetim zaposlenim. Preverjali smo njegovo ustreznost oz. razumlji-
vost ter čas, potreben za izpolnitev vprašalnika. Vrnjenih smo dobili 20
izpolnjenih vprašalnikov. Anketiranci niso izpostavili težav glede razum-
ljivosti vprašalnika. Pri vrnjenih vprašalnikih smo kljub temu opazili, da
štirje nimajo odgovora pri prvi trditvi, ki se nanaša na značilnosti spre-
membe, zato smo to trditev malenkostno spremenili (skrajšali). Ker z iz-
polnjevanjem anketiranci niso imeli težav, smo sklepali, da je vprašalnik
ustrezen in razumljiv. Anketni vprašalnik smo v papirnati verziji distri-
buirali po bolnišnicah konec februarja 2016. Po treh tednih smo z anketi-
ranjem zaključili. Ker v bolnišnicah velik delež zaposlenih (ponekod več
kot 40 odstotkov) nima elektronskih naslovov, nismo mogli izvajati sple-
tnega anketiranja.
in okvira načrtovanih stroškov. Lestvica sestoji iz štirih postavk. Anketi-
ranci so dajali ocene na 5-stopenjski lestvici (1 – sploh se ne strinjam, 2 –
se ne strinjam, 3 – niti se ne strinjam niti se strinjam, 4 – se strinjam, 5 –
popolnoma se strinjam).
Priprava vprašalnika
Po zaključenih intervjujih smo opravili njihovo delno analizo in na njeni
podlagi pripravili anketni vprašalnik v delu, ki se je nanašal na spremem-
be. Del vprašalnika, ki se je nanašal na stile vodenja (Multifactor Leader-
ship Questionnaire MLQ – 5X), smo decembra 2015 naročili pri ameri-
škem podjetju Mind Garden. Podjetje je poslalo tudi slovensko različico
vprašalnika, ki pa smo jo zaradi boljšega razumevanja morali nekoliko
prilagoditi. Vprašalnik je avtorska last podjetja Mind Garden, ki ne do-
122 voljuje njegovega celotnega razkritja, zato ga v monografiji v celoti nikjer
ne razkrijemo.
Merske lestvice smo postavili na osnovi opredelitev konstruktov.
Oblikovane so za specifičen kontekst (okolje bolnišnic) in v drugih kon-
tekstih niso uporabne. Posebno pozornost smo namenili tipu vprašanj, ki
so bila v celoti zaprtega tipa. Ob pripravi vprašalnika smo že vnaprej na-
črtovali obdelavo podatkov. Pazili smo, da merske spremenljivke ne vklju-
čujejo stvari, ki niso del konceptualizacije. Pozornost smo namenili tudi
primernemu besednemu oblikovanju merskih spremenljivk in s tem zago-
tovili, da se niso pojavljale dvoumnosti ali vprašanja z več razsežnostmi.
Pilotno preverjanje vprašalnika je potekalo februarja 2016 v eni izmed
preučevanih bolnišnic in je trajalo dva tedna. Vprašalnik je bil poslan pe-
tindvajsetim zaposlenim. Preverjali smo njegovo ustreznost oz. razumlji-
vost ter čas, potreben za izpolnitev vprašalnika. Vrnjenih smo dobili 20
izpolnjenih vprašalnikov. Anketiranci niso izpostavili težav glede razum-
ljivosti vprašalnika. Pri vrnjenih vprašalnikih smo kljub temu opazili, da
štirje nimajo odgovora pri prvi trditvi, ki se nanaša na značilnosti spre-
membe, zato smo to trditev malenkostno spremenili (skrajšali). Ker z iz-
polnjevanjem anketiranci niso imeli težav, smo sklepali, da je vprašalnik
ustrezen in razumljiv. Anketni vprašalnik smo v papirnati verziji distri-
buirali po bolnišnicah konec februarja 2016. Po treh tednih smo z anketi-
ranjem zaključili. Ker v bolnišnicah velik delež zaposlenih (ponekod več
kot 40 odstotkov) nima elektronskih naslovov, nismo mogli izvajati sple-
tnega anketiranja.