Page 62 - Kern, Peter, in Bojnec, Štefan. 2017. Trg upravljanja nepremičnin. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 62
Trg upravljanja nepremičnin
nost in fleksibilnost ter konkurenčno prednost na trgu (Marolt in Go-
mišček 2005, 32).
Tak proces traja daljše obdobje, da pa dosežemo resnično implemen-
tacijo koncepta, je lahko potrebnih tudi do petnajst let. Ta proces zahte-
va prenos pooblastil za odločanje na tiste, ki dela izvajajo, kar lahko do-
sežemo preko krogov kakovosti, samovodljivih timov, delovnih celic ali
kako drugače, vsekakor pa je zato treba povečati stopnjo zaupanja med
vodstvom in delavci. Pomemben cilj pristopa je popolna odprava izme-
ta (napak), s čimer ne mislimo na oženje toleranc odstopanj, temveč na
doseganje odličnosti. Ta cilj težko dosežemo, lahko pa se mu z ustrezno
zasnovo procesov približamo. Celoten pristop temelji na dejstvu, da je
kakovost mogoče kvantificirati z metodami, ki omogočajo merjenje ka-
kovosti procesov, izdelkov ali storitev. Temeljna zahteva celovitega obvla-
62 danja kakovosti je v odpravi izgube časa, materiala ter denarja pri izvedbi
storitve, in sicer s stalnim zmanjševanjem časovnih rezerv in materialnih
zalog med posameznimi fazami dela. Pomembno je stalno dvigovanje do-
sežene stopnje kakovosti, kar je možno ob stalnem izboljševanju procesov.
Sistem kakovosti po ISO 9001
Sistem kakovosti po standardih serije ISO 9001 (Slovenski institut za
standardizacijo 2008) predstavlja v podjetju enega izmed najučinkovitej-
ših orodij za uresničitev ciljev glede kakovosti in stalnega zagotavljanja
kakovosti. Pridobitev takega certifikata potrjuje, da je sistema kakovosti
vzpostavljen ter da poslovanje v podjetju poteka skladno z določili stan-
dardov serije ISO 9001. S sistemom kakovosti po ISO 9001 dobimo smer-
nice o tem, katere mehanizme moramo vgraditi v organizacijo podjetja,
da bodo dosežene predpisane zahteve za izdelek, vključno z oblikovanjem
sistema za upravljanje in vodenje kakovosti.
Pristop vključuje naslednje postopke:
- izpolnjevanje zahtev standarda ISO 9001/2/3,
- zniževanje stroškov poslovanja,
- zaščito poslovnega procesa (zadržati obstoječe kupce),
- osvojitev novih tržišč (zagotoviti rast podjetja).
Učinka sistema kakovosti sta:
- višja kakovost izdelkov in storitev ter
- višji dobiček.
Podjetje lahko vzpostavi sistem kakovosti, ki zadovoljuje zahteve
standarda ISO 9001, vendar tak sistem ne bo vplival na izboljšanje po-
nost in fleksibilnost ter konkurenčno prednost na trgu (Marolt in Go-
mišček 2005, 32).
Tak proces traja daljše obdobje, da pa dosežemo resnično implemen-
tacijo koncepta, je lahko potrebnih tudi do petnajst let. Ta proces zahte-
va prenos pooblastil za odločanje na tiste, ki dela izvajajo, kar lahko do-
sežemo preko krogov kakovosti, samovodljivih timov, delovnih celic ali
kako drugače, vsekakor pa je zato treba povečati stopnjo zaupanja med
vodstvom in delavci. Pomemben cilj pristopa je popolna odprava izme-
ta (napak), s čimer ne mislimo na oženje toleranc odstopanj, temveč na
doseganje odličnosti. Ta cilj težko dosežemo, lahko pa se mu z ustrezno
zasnovo procesov približamo. Celoten pristop temelji na dejstvu, da je
kakovost mogoče kvantificirati z metodami, ki omogočajo merjenje ka-
kovosti procesov, izdelkov ali storitev. Temeljna zahteva celovitega obvla-
62 danja kakovosti je v odpravi izgube časa, materiala ter denarja pri izvedbi
storitve, in sicer s stalnim zmanjševanjem časovnih rezerv in materialnih
zalog med posameznimi fazami dela. Pomembno je stalno dvigovanje do-
sežene stopnje kakovosti, kar je možno ob stalnem izboljševanju procesov.
Sistem kakovosti po ISO 9001
Sistem kakovosti po standardih serije ISO 9001 (Slovenski institut za
standardizacijo 2008) predstavlja v podjetju enega izmed najučinkovitej-
ših orodij za uresničitev ciljev glede kakovosti in stalnega zagotavljanja
kakovosti. Pridobitev takega certifikata potrjuje, da je sistema kakovosti
vzpostavljen ter da poslovanje v podjetju poteka skladno z določili stan-
dardov serije ISO 9001. S sistemom kakovosti po ISO 9001 dobimo smer-
nice o tem, katere mehanizme moramo vgraditi v organizacijo podjetja,
da bodo dosežene predpisane zahteve za izdelek, vključno z oblikovanjem
sistema za upravljanje in vodenje kakovosti.
Pristop vključuje naslednje postopke:
- izpolnjevanje zahtev standarda ISO 9001/2/3,
- zniževanje stroškov poslovanja,
- zaščito poslovnega procesa (zadržati obstoječe kupce),
- osvojitev novih tržišč (zagotoviti rast podjetja).
Učinka sistema kakovosti sta:
- višja kakovost izdelkov in storitev ter
- višji dobiček.
Podjetje lahko vzpostavi sistem kakovosti, ki zadovoljuje zahteve
standarda ISO 9001, vendar tak sistem ne bo vplival na izboljšanje po-