Page 64 - Kern, Peter, in Bojnec, Štefan. 2017. Trg upravljanja nepremičnin. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 64
Trg upravljanja nepremičnin
Prehod na preventivno vzdrževanje stavb
Organiziran sistem preventivnega vzdrževanja sestavlja množica elemen-
tov, ki morajo biti tako povezani med seboj, da nam kot rezultat zagota-
vljajo doseganje zastavljenih ciljev.
Z reorganizacijo priprave dela na tri osnovne funkcije mora biti pri
operativni pripravi vzdrževanja poudarek na časovni komponenti izva-
janja vzdrževalnih del – dolgoročno (petletni načrt), kratkoročno (le-
tni načrt vzdrževanja) in operativno tekoče načrtovanje, s tem da bi bil
pri kratkoročnem načrtovanju poudarek na načrtovanju preventivnih
vzdrževalnih del.
Preventivna vzdrževalna dela predstavljajo tista vzdrževalna dela,
ki jih izvajamo z namenom preprečiti ali odložiti morebitne okvare, po-
škodbe ali lome. Če doseženo pravilno organizirano preventivno vzdrže-
64 vanje, to vodi k zmanjševanju števila okvar na konstruktivnih elementih
večstanovanjske stavbe. S tem lahko vplivamo na zniževanje stroškov za-
radi nenadnih in nepredvidenih dogodkov v stavbi ter motenj normalne-
ga bivanja v njej.
V sistemu upravljanja nepremičnin oziroma zagotavljanju vzdrževa-
nja stavb preventivno vzdrževanje predstavlja proces, s katerim vnaprej
odkrivamo morebitne poškodbe ali povzročitelje na konstruktivnih ele-
mentih stavbe. S tem neprestano ohranjamo sposobnost uporabe oziro-
ma prebivanja v stavbi na stopnji, kot je bilo to zagotovljeno s projektira-
njem stavbe.
V primeru vzdrževanja stavb vzdrževalna politika pomeni preventiv-
no vzdrževanje, ki:
- preprečuje motnje v normalnem življenju stanovalcev v večsta-
novanjski stavbi,
- preprečuje nastajanje novih poškodb zaradi pomanjkljivega
vzdrževanja oziroma jih minimizira,
- zmanjšuje povzročanje škode zaradi vzdrževalnih posegov,
- minimizira stroške vzdrževanja.
Organizacijska struktura
Učinkovitost vzdrževalne službe je odvisna tudi od notranje organizacij-
ske strukture vzdrževalne službe. Nekega splošnega, najboljšega modela
organizacije vzdrževalne službe ni mogoče postaviti.
V okviru določenih organizacijskih enot organizacije vzdrževanja
imamo dve osnovni skupini nalog:
Prehod na preventivno vzdrževanje stavb
Organiziran sistem preventivnega vzdrževanja sestavlja množica elemen-
tov, ki morajo biti tako povezani med seboj, da nam kot rezultat zagota-
vljajo doseganje zastavljenih ciljev.
Z reorganizacijo priprave dela na tri osnovne funkcije mora biti pri
operativni pripravi vzdrževanja poudarek na časovni komponenti izva-
janja vzdrževalnih del – dolgoročno (petletni načrt), kratkoročno (le-
tni načrt vzdrževanja) in operativno tekoče načrtovanje, s tem da bi bil
pri kratkoročnem načrtovanju poudarek na načrtovanju preventivnih
vzdrževalnih del.
Preventivna vzdrževalna dela predstavljajo tista vzdrževalna dela,
ki jih izvajamo z namenom preprečiti ali odložiti morebitne okvare, po-
škodbe ali lome. Če doseženo pravilno organizirano preventivno vzdrže-
64 vanje, to vodi k zmanjševanju števila okvar na konstruktivnih elementih
večstanovanjske stavbe. S tem lahko vplivamo na zniževanje stroškov za-
radi nenadnih in nepredvidenih dogodkov v stavbi ter motenj normalne-
ga bivanja v njej.
V sistemu upravljanja nepremičnin oziroma zagotavljanju vzdrževa-
nja stavb preventivno vzdrževanje predstavlja proces, s katerim vnaprej
odkrivamo morebitne poškodbe ali povzročitelje na konstruktivnih ele-
mentih stavbe. S tem neprestano ohranjamo sposobnost uporabe oziro-
ma prebivanja v stavbi na stopnji, kot je bilo to zagotovljeno s projektira-
njem stavbe.
V primeru vzdrževanja stavb vzdrževalna politika pomeni preventiv-
no vzdrževanje, ki:
- preprečuje motnje v normalnem življenju stanovalcev v večsta-
novanjski stavbi,
- preprečuje nastajanje novih poškodb zaradi pomanjkljivega
vzdrževanja oziroma jih minimizira,
- zmanjšuje povzročanje škode zaradi vzdrževalnih posegov,
- minimizira stroške vzdrževanja.
Organizacijska struktura
Učinkovitost vzdrževalne službe je odvisna tudi od notranje organizacij-
ske strukture vzdrževalne službe. Nekega splošnega, najboljšega modela
organizacije vzdrževalne službe ni mogoče postaviti.
V okviru določenih organizacijskih enot organizacije vzdrževanja
imamo dve osnovni skupini nalog: