Page 86 - Faganel, Armand, in Anita Trnavčević. 2017. Marketizacijski diskurz v izobraževanju. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 86
3 Dekonstrukcija besedil

Potočnik Kogovškova (2009) analizira tržno dejavnost javnih visoko-
šolskih zavodov, ovire priložnosti in predlaga projektno organiziranost
tržne dejavnosti na fakultetah:

Predlagam izvajanje tržne dejavnosti v treh večjih sklopih: pri raz-
iskovalnem in ekspertnem delu v povezavi z gospodarstvom, pri
podiplomskem in izrednem študiju, ki poteka v okviru fakultete
brez proračunskih sredstev, ter pri projektantski dejavnosti. Na
podlagi rezultatov, ki sem jih pridobila v okviru svoje raziskave,
predlagam novo organiziranost fakultet, ki temelji na kombinaciji
hierarhičnega in nehierarhičnega vodenja in finančnega poslova-
nja fakultet. Menim, da je za realizacijo ideje o policentričnosti ozi-
roma razpršenosti univerzitetne strukture treba razvijati zahtev-
nejše oblike notranje organizacije, ki bodo kombinacija tradicio-
nalne hierarhične oblike vodenja (od zgoraj navzdol) in mrežnega,
nehierarhičnega nivojskega in mednivojskega povezovanja, ute-
meljenega na diskrecijski pravici strokovnih vodij manjših, tržno
in projektno usmerjenih akademskih skupin, ki delujejo v imenu
fakultet, vendar na lasten račun. V takšnih organizacijskih razme-
rah bo mogoče jasno opredeliti odnose med udeleženci, se pravi
med fakultetami in gospodarstvom, med fakultetami in nosilci po-
sameznih projektov ter med posameznimi projektnimi skupinami
in fakultetno administracijo. Predlagam projektno organiziranost
tržne dejavnosti na fakultetah, ki bo omogočila razvoj novega zna-
nja; to se bo v okviru mrežne organiziranosti prenašalo tudi v aka-
demsko sfero in jo plemenitilo z novimi izkušnjami. S svežim kapi-
talom bo mogoče pridobiti nove pedagoške in raziskovalne kadre
ter kupiti potrebno opremo, kar bo nedvomno pozitivno vplivalo
tudi na obseg ponudbe in na kvaliteto učnega programa, namenje-
nega študentom.

Ob predlagani projektni organiziranosti se pojavlja vprašanje delitve
sredstev, javna in tržna, ki so pridobljena tudi z delom v laboratorijih,
kupljenih in opremljenih z javnimi sredstvi.

Jurše (2009, 55) pravi, da se ob pretirani skrbi za izobraževanje v
luči posameznikove kariere, zanemarja diplomantov razvoj kritičnega
(raz)uma, ki zahteva temeljna družbena znanja v okviru splošne (t.i. li-
beral art) izobrazbe:

Ob tem je pogosto spregledano pomembno dejstvo, da fakultete in
univerze ne ustvarjajo zgolj znanja in vrednot za študente, temveč

84
   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91