Page 102 - Novak, Rajko, in Aleksander Janeš. 2017. Merjenje zrelosti procesne usmerjenosti. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 102
Merjenje zrelosti procesne usmerjenosti

nente so splošni in specifični cilji. Doseganje ciljev je osnova za odločitev
o tem, ali so posamezna procesna področja zadovoljivo razvita. Pričako-
vane komponente so splošne in specifične prakse, torej aktivnosti, pot-
rebne za uresničevanje ciljev. Organizacije jih uporabljajo kot smernice
za aktivnosti izboljševanja ali ocenjevanja. Informativne komponente so
npr. primeri, razlage in ostale koristne informacije, ki uporabnikom mo-
dela omogočajo lažje razumevanje ciljev in praks. CMMI-SVC-stopnje
uporablja za opis razvojne poti, ki jo priporoča organizacijam za izbolj-
ševanje procesov in zagotavljanje storitev. Na drugi strani so stopnje lah-
ko rezultat ocenjevanja zrelosti (CMMI Institut 2010, 21). Možni sta dve
poti izboljševanja. Organizacija lahko postopoma izboljšuje izbrani pro-
ces z izboljševanjem posameznega procesnega področja oziroma skupine
procesnih področij. Druga možnost ponuja izboljševanje skupine proce-
102 sov glede na izbran nabor procesnih področij. Na tej osnovi model loču-
je stopnje zmogljivosti (postopno izboljševanje) ter zrelostne stopnje (sto-
penjsko izboljševanje). Da bi organizacija dosegla želeno stopnjo bodisi
zmogljivosti bodisi zrelosti, mora izpolniti vse cilje izboljšav za posame-
zno ali skupino procesnih področij. Primerjavo stopenj zmogljivosti in
zrelosti prikazuje slika 29.

Slika 29: Primerjava stopenj zmogljivosti in zrelosti CMMI
Vir: CMMI Institute 2010, 23.

Van Looy, De Backer in Poels (2011, 1126) zrelost definirajo kot obseg,
v katerem organizacija v skladu s svojimi poslovnimi cilji nedvoumno in
dosledno uvede procese. V literaturi so na voljo številne podobne definici-
je zrelosti. CMMI Institut (2016, 484) organizacijsko zrelost definira kot
obseg, v katerem organizacija nedvoumno in dosledno uvede procese, ki
so dokumentirani, managirani, merjeni, obvladovani in nenehno izbolj-
ševani. Organizacijska zrelost se lahko meri z ocenjevanjem. Raven zrelo-
   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107