Page 103 - Novak, Rajko, in Aleksander Janeš. 2017. Merjenje zrelosti procesne usmerjenosti. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 103
Zrelostni modeli procesne usmerjenosti

sti posameznega procesa je dosežena stopnja izboljševanja procesa glede
na vnaprej določen nabor procesnih področij, v katerih so doseženi vsi ci-
lji (CMMI Institut 2010, 483). Stopnja zrelosti je opredeljena kot faza sta-
bilizacije izboljševanja organizacijskih procesov. Na posamezni zrelostni
stopnji pomembna skupina procesov organizacije dozori in se pripravi na
naslednjo zrelostno stopnjo.

103

Slika 30: Zrelostni model Bergholtz in Danielsson
Vir: Bergholtz in Danielsson 2012, povz. po Cronemyr in Danielsson 2013, 941.

Cronemyr in Danielsson (2013, 942) ugotavljata, da začnejo nekatere
organizacije management poslovnih procesov uvajati na previsoki stopnji.
Pri tem uporabljajo prezahtevne tehnike in orodja, ne da bi predhodno iz-
polnili potrebne pogoje. Vzrok za to je pogosto nepoznavanje potrebnih
pogojev. Zato verjameta, da lahko model zrelosti managementa procesov
pomaga organizacijam prepoznati morebitna tveganja in se tako izogni-
ti neuspehom. Razvila sta poenostavljen model in diagnostično orodje za
samooceno, ki naj pomaga pri izboljševanju procesov. Avtorja menita, da
samoocenitev ponuja celovitejšo in objektivnejšo oceno stanja, kot jo je
možno dobiti od zunanjih ocenjevalcev oziroma svetovalcev. Model ses-
tavljajo 4 zrelostne stopnje in predhodna raven. Vsaka od štirih zrelostnih
stopenj je osnova za naslednji korak, zato po njunem mnenju model opi-
suje naravne korake vzpostavitve managementa procesov (Cronemyr in
Danielsson 2013, 939). Vodstvo organizacije na prvi stopnji, Zavedanje,
pridobi zavedanje o pomenu in koristnosti ukvarjanja s procesi. Na drugi
   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108