Page 32 - Novak, Rajko, in Aleksander Janeš. 2017. Merjenje zrelosti procesne usmerjenosti. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 32
Merjenje zrelosti procesne usmerjenosti
za reinženiring splahnelo. Tretji val Smith prepoznava v prizadevanjih za
vzpostavitev organizacijske strukture, ki povečuje osredotočenost na pro-
cese. Pomembnost tega vala avtor (2007, 23) vidi v tem, da je vse več or-
ganizacij začelo spoznavati, kako pomemben dejavnik je bila uspešnost
delovanja procesov pri odločanju na najvišjem nivoju. Četrti val Smith
prepoznava v povezovanju procesov s strategijo, ko izjemno uspešni pro-
cesi ustvarjajo prihodnost organizacije. Vse jasneje postane, da ni mogoče
izkoristiti številnih priložnosti in reševati zahtevnejših problemov zgolj
znotraj posameznih funkcij.
Razvoj in uveljavljanje koncepta procesov, managementa procesov in
zrelosti shematsko prikazuje slika 3.
32
Slika 3: Razvoj in uveljavljanje koncepta procesov, BPM in BPMM8
Vir: Povzeto in prilagojeno po Sharp in McDermott 2009, 23; McCormack 2007, 19-42; Van
Looy 2014, 7-13.
V zadnjih 25 letih avtorji vse bolj poudarjajo procese end-to-end9. Van
Looy (2014, 10) v tem obdobju prepoznava štiri sodobne evolucije v kako-
8 BPMM je kratica za zrelostni model poslovnih procesov (angl. Business Process Maturity
Model).
9 »End-to-end« je v svetu uveljavljena fraza v angleškem jeziku, ki poudarja celoten proces, od zač-
etka do konca - torej proces, ki presega funkcijske ali celo organizacijske meje. Ker se široko upo-
rablja tudi pri nas, ga zaradi lažje razumljivosti ne prevajamo.
za reinženiring splahnelo. Tretji val Smith prepoznava v prizadevanjih za
vzpostavitev organizacijske strukture, ki povečuje osredotočenost na pro-
cese. Pomembnost tega vala avtor (2007, 23) vidi v tem, da je vse več or-
ganizacij začelo spoznavati, kako pomemben dejavnik je bila uspešnost
delovanja procesov pri odločanju na najvišjem nivoju. Četrti val Smith
prepoznava v povezovanju procesov s strategijo, ko izjemno uspešni pro-
cesi ustvarjajo prihodnost organizacije. Vse jasneje postane, da ni mogoče
izkoristiti številnih priložnosti in reševati zahtevnejših problemov zgolj
znotraj posameznih funkcij.
Razvoj in uveljavljanje koncepta procesov, managementa procesov in
zrelosti shematsko prikazuje slika 3.
32
Slika 3: Razvoj in uveljavljanje koncepta procesov, BPM in BPMM8
Vir: Povzeto in prilagojeno po Sharp in McDermott 2009, 23; McCormack 2007, 19-42; Van
Looy 2014, 7-13.
V zadnjih 25 letih avtorji vse bolj poudarjajo procese end-to-end9. Van
Looy (2014, 10) v tem obdobju prepoznava štiri sodobne evolucije v kako-
8 BPMM je kratica za zrelostni model poslovnih procesov (angl. Business Process Maturity
Model).
9 »End-to-end« je v svetu uveljavljena fraza v angleškem jeziku, ki poudarja celoten proces, od zač-
etka do konca - torej proces, ki presega funkcijske ali celo organizacijske meje. Ker se široko upo-
rablja tudi pri nas, ga zaradi lažje razumljivosti ne prevajamo.