Page 36 - Novak, Rajko, in Aleksander Janeš. 2017. Merjenje zrelosti procesne usmerjenosti. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 36
Merjenje zrelosti procesne usmerjenosti

vidike sprememb: človeške vire, objekte, računalniške in komunikacijske
tehnologije, organizacijske strukture, vloge in opravila ter politike, pravi-
la in predpise (Burlton 2001).

Da bi procese lahko izboljševali, jih moramo razumeti. Harrington
(1991, 114) izpostavlja naslednje karakteristike poslovnih procesov in
ustrezna vprašanja za njihovo razumevanje:

- Pretok Načini transformacije vhodov v izhode?
- Uspešnost Kako uspešno izpolnjujemo pričakovanja odje-
malcev?
- Učinkovitost Kako racionalno uporabljamo vire za želeni re-
zultat?
- Čas cikla Čas, ki je potreben za transformacijo vhodov v iz-
hode?
36
- Stroški Strošek obravnavanega procesa?

Tudi pri definicijah procesov velja, da je definicij vsaj toliko kot avtor-
jev. V preglednici 1 smo zbrali nekaj uveljavljenih definicij pojma proces.

Definicije se glede na teoretična spoznanja in praktične izkušnje s ča-
som tudi dopolnjujejo in razvijajo. Ključni elementi, uporabljeni pri ve-
čini definicij, so: nabor aktivnosti, vhodi, transformacija, izhodi, vred-
nost za odjemalce ter uresničevanje poslovnega namena in ciljev. DeToro
in McCabe (1997, 56) pa proces preprosto določita kot »način, kako se
delo opravi«.

Preglednica 1: Primeri definicij pojma proces

Proces Vir

Vsaka aktivnost ali skupina aktivnosti, ki vzame vhod, mu doda vrednost in notran- Harrington 1991, 9
jemu ali zunanjemu kupcu zagotovi izhod.

Skupina aktivnosti, ki vzame eno ali več vrst vhodov in ustvari izhod, ki ima vred- Hammer in Champy 1993, 35
nost za odjemalca.

Potek aktivnosti: Seibt idr. 1997, cit. po
- ki so strukturirane tako, da ustvarijo predhodno definiran izhod, ki ima vrednost Križman in Novak 2002, 18
za kupca,
- ki imajo dobro definiran začetek in konec ter se ponavljajo,
- ki jih izvajajo ljudje, ki po možnosti pripadajo različnim funkcijam oz. organizaci-
jskim enotam in pri tem izrabljajo vire,
- da uresničujejo kratkoročne in dolgoročne cilje organizacije.

Pravi proces vsebuje vse tiste stvari, ki jih naredimo zato, da nekomu zagotovimo to, Burlton 2001, 72
kar pričakuje.

Proces organizacije, ki opisuje standarden nabor aktivnosti, ki jih organizacija potre- OMG1 2008, 454
buje za obravnavo ene ali več poslovnih zahtev.
   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41