Page 35 - Novak, Rajko, in Aleksander Janeš. 2017. Merjenje zrelosti procesne usmerjenosti. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 35
Poslovni procesi in procesni pristop
35
Slika 4: Procesi v managerskih orodjih
Vir: Povzeto in prirejeno po SIST 2015, 10; Kaplan in Norton 2001, 77; MIRS 2013, 9; Hines
idr. 2012, 14.
Razumevanje poslovnih procesov in definicije16
Poslovne procese ali preprosto procese različni avtorji obravnavajo v raz-
ličnih kontekstih in na različne načine. Harrington (1991, 9) poudarja,
da procesi za zagotavljanje končnih rezultatov uporabljajo sredstva orga-
nizacije. Na podlagi izkušenj v IBM razlikuje med proizvodnimi in po-
slovnimi procesi. Proizvodni proces je proces, ki je v fizičnem kontaktu z
izdelki, ki bodo dobavljeni zunanjemu odjemalcu. Kot poslovne proce-
se razume vse ostale storitve in procese, ki podpirajo proizvodne procese,
npr. proces naročanja, proces načrtovanja proizvodnega procesa ali pro-
ces odpreme in logistike. Poslovni procesi torej uporabljajo sredstva orga-
nizacije za doseganje načrtovanih rezultatov, ki podpirajo cilje organiza-
cije.
Burlton procese razume kot vse tiste aktivnosti, ki jih moramo nare-
diti za to, da odjemalcu damo, kar pričakuje. Avtor procese razume širše,
kot sredstva organizacije, podobno kot zaposlene, informacije, stroje in
opremo. Procesi predstavljajo okvir, ki povezuje vsa ostala sredstva in vse
16 V dispoziciji smo načrtovali ločili razdelek 2.3.1 Procesi v storitvenih dejavnostih. V sami nalogi
pa obravnavamo vse procese, tako v proizvodnih kot storitvenih dejavnostih, tako da ločena
obravnava procesov v storitvenih dejavnostih v kontekstu naloge ni smiselna.
35
Slika 4: Procesi v managerskih orodjih
Vir: Povzeto in prirejeno po SIST 2015, 10; Kaplan in Norton 2001, 77; MIRS 2013, 9; Hines
idr. 2012, 14.
Razumevanje poslovnih procesov in definicije16
Poslovne procese ali preprosto procese različni avtorji obravnavajo v raz-
ličnih kontekstih in na različne načine. Harrington (1991, 9) poudarja,
da procesi za zagotavljanje končnih rezultatov uporabljajo sredstva orga-
nizacije. Na podlagi izkušenj v IBM razlikuje med proizvodnimi in po-
slovnimi procesi. Proizvodni proces je proces, ki je v fizičnem kontaktu z
izdelki, ki bodo dobavljeni zunanjemu odjemalcu. Kot poslovne proce-
se razume vse ostale storitve in procese, ki podpirajo proizvodne procese,
npr. proces naročanja, proces načrtovanja proizvodnega procesa ali pro-
ces odpreme in logistike. Poslovni procesi torej uporabljajo sredstva orga-
nizacije za doseganje načrtovanih rezultatov, ki podpirajo cilje organiza-
cije.
Burlton procese razume kot vse tiste aktivnosti, ki jih moramo nare-
diti za to, da odjemalcu damo, kar pričakuje. Avtor procese razume širše,
kot sredstva organizacije, podobno kot zaposlene, informacije, stroje in
opremo. Procesi predstavljajo okvir, ki povezuje vsa ostala sredstva in vse
16 V dispoziciji smo načrtovali ločili razdelek 2.3.1 Procesi v storitvenih dejavnostih. V sami nalogi
pa obravnavamo vse procese, tako v proizvodnih kot storitvenih dejavnostih, tako da ločena
obravnava procesov v storitvenih dejavnostih v kontekstu naloge ni smiselna.