Page 39 - Novak, Rajko, in Aleksander Janeš. 2017. Merjenje zrelosti procesne usmerjenosti. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 39
Poslovni procesi in procesni pristop
39
Slika 5: Splošne zahteve ISO 9001:2000
Vir: Križman in Novak 2002, 78.
Vizualizacija nam pomaga razumeti, kako sistematično so snoval-
ci standarda zahteve za management poslovnih procesov s pomočjo PD-
CA-kroga spustili z ravni organizacije na raven posameznega poslovnega
procesa. V fazi načrtovanja je organizacija najprej dolžna določiti proce-
se, potrebne za sistem vodenja kakovosti (točka standarda 4.1 a), ter dolo-
čiti zaporedje in medsebojne vplive procesov (4.1 b). Čeprav standard ni
podrobneje razčlenil zahtev za določitev procesov, pa je bilo na osnovi po-
znavanja managementa poslovnih procesov v praksi možno razumeti, da
določitev procesov vključuje najprej razumevanje verige vrednosti in pre-
poznavanje arhitekture procesov, nato pa določitev atributov posamezne-
ga procesa, kot prikazuje zgornja slika 5. Naslednja zahteva standarda v
točki 4.1.c določa, da mora organizacija določiti postopke za uspešno iz-
vajanje in nadzor procesov. To zahteva potrebne vire, ki jih je treba ne le
načrtovati, ampak predvsem zagotoviti (4.1.d). Izvajanje seveda ni zah-
teva standarda, saj se procesi v delujoči organizaciji vedno izvajajo, vpra-
šanje je le, kako sistematično in kako uspešno. Zato pa standard v točki
4.1.e določa zahtevo za nadzorovanje, merjenje in analiziranje, ki vodstvu
na osnovi objektivnih, merljivih rezultatov omogoča ustrezno ukrepanje
in nenehno izboljševanje (4.1 f).
39
Slika 5: Splošne zahteve ISO 9001:2000
Vir: Križman in Novak 2002, 78.
Vizualizacija nam pomaga razumeti, kako sistematično so snoval-
ci standarda zahteve za management poslovnih procesov s pomočjo PD-
CA-kroga spustili z ravni organizacije na raven posameznega poslovnega
procesa. V fazi načrtovanja je organizacija najprej dolžna določiti proce-
se, potrebne za sistem vodenja kakovosti (točka standarda 4.1 a), ter dolo-
čiti zaporedje in medsebojne vplive procesov (4.1 b). Čeprav standard ni
podrobneje razčlenil zahtev za določitev procesov, pa je bilo na osnovi po-
znavanja managementa poslovnih procesov v praksi možno razumeti, da
določitev procesov vključuje najprej razumevanje verige vrednosti in pre-
poznavanje arhitekture procesov, nato pa določitev atributov posamezne-
ga procesa, kot prikazuje zgornja slika 5. Naslednja zahteva standarda v
točki 4.1.c določa, da mora organizacija določiti postopke za uspešno iz-
vajanje in nadzor procesov. To zahteva potrebne vire, ki jih je treba ne le
načrtovati, ampak predvsem zagotoviti (4.1.d). Izvajanje seveda ni zah-
teva standarda, saj se procesi v delujoči organizaciji vedno izvajajo, vpra-
šanje je le, kako sistematično in kako uspešno. Zato pa standard v točki
4.1.e določa zahtevo za nadzorovanje, merjenje in analiziranje, ki vodstvu
na osnovi objektivnih, merljivih rezultatov omogoča ustrezno ukrepanje
in nenehno izboljševanje (4.1 f).