Page 39 - Novak, Rajko, in Aleksander Janeš. 2017. Merjenje zrelosti procesne usmerjenosti. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 39
Poslovni procesi in procesni pristop

39

Slika 5: Splošne zahteve ISO 9001:2000
Vir: Križman in Novak 2002, 78.

Vizualizacija nam pomaga razumeti, kako sistematično so snoval-
ci standarda zahteve za management poslovnih procesov s pomočjo PD-
CA-kroga spustili z ravni organizacije na raven posameznega poslovnega
procesa. V fazi načrtovanja je organizacija najprej dolžna določiti proce-
se, potrebne za sistem vodenja kakovosti (točka standarda 4.1 a), ter dolo-
čiti zaporedje in medsebojne vplive procesov (4.1 b). Čeprav standard ni
podrobneje razčlenil zahtev za določitev procesov, pa je bilo na osnovi po-
znavanja managementa poslovnih procesov v praksi možno razumeti, da
določitev procesov vključuje najprej razumevanje verige vrednosti in pre-
poznavanje arhitekture procesov, nato pa določitev atributov posamezne-
ga procesa, kot prikazuje zgornja slika 5. Naslednja zahteva standarda v
točki 4.1.c določa, da mora organizacija določiti postopke za uspešno iz-
vajanje in nadzor procesov. To zahteva potrebne vire, ki jih je treba ne le
načrtovati, ampak predvsem zagotoviti (4.1.d). Izvajanje seveda ni zah-
teva standarda, saj se procesi v delujoči organizaciji vedno izvajajo, vpra-
šanje je le, kako sistematično in kako uspešno. Zato pa standard v točki
4.1.e določa zahtevo za nadzorovanje, merjenje in analiziranje, ki vodstvu
na osnovi objektivnih, merljivih rezultatov omogoča ustrezno ukrepanje
in nenehno izboljševanje (4.1 f).
   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44