Page 63 - Novak, Rajko, in Aleksander Janeš. 2017. Merjenje zrelosti procesne usmerjenosti. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 63
Upravljanje in management poslovnih procesov

vedbenem nivoju, ki vključuje tudi zagotavljanje potrebnih virov (Har-
mon 2014, 54). Spremembe procesov so predvsem posledica spremenjenih
strateških ciljev, strategij in načrtov organizacije. Zato je za uspešno spre-
minjanje procesov na nivoju organizacije pomembno razumeti poslovni
kontekst, ustrezno definirati arhitekturo procesov, določiti potrebne me-
ritve, vzpostaviti upravljanje in povezati zmogljivosti procesov. Vse to ob-
likuje okvir uspešnega managementa procesov (slika 14).

63

Slika 14: BPTrends metodologija obvladovanja sprememb procesov
Vir: Harmon 2014, 54.

Kaj in zakaj izboljševati
Pri načrtovanju sprememb pa se logično najprej zastavita vprašanji, kate-
re procese sploh spreminjati in na kakšen način. Kot osnovo za izbiro prave
poti izboljševanja procesov DeToro in McCabe (1997, 59) predlagata oce-
njevanje stanja procesa z vidika njegove uspešnosti in učinkovitosti. Na
osnovi ocenjevanja z uporabo 5-stopenjske lestvice opredelita naslednje
stopnje oziroma stanja procesa: Nezdrav, Nekonkurenčen, Konkurenčen,
Najboljši v panogi in Svetovni razred (slika 15).

V praksi se pogosto pojavi potreba po izboljšavah več procesov. Ker
pa so viri običajno omejeni, je izboljšave smotrno izvajati po prioritetah.
Eden možnih kriterijev za določanje prioritet je največji donos ob naj-
manjšem naporu (Lehman 2012, 140). Kot osnovo za odločanje Lehman
predlaga matriko za ocenjevanje kompleksnosti procesa, ki lahko vklju-
čuje naslednje splošne dimenzije: cilje procesa, poslovno klimo, finančna
tveganja, tehnične zahteve, organiziranost, tehnologijo, nujnost, geograf-
ske razsežnosti, kompetence članov tima in pričakovane koristi.
   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68