Page 67 - Novak, Rajko, in Aleksander Janeš. 2017. Merjenje zrelosti procesne usmerjenosti. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 67
Upravljanje in management poslovnih procesov

nje deležnikov procesa ter njihovih zahtev in pričakovanj ter določitev ci-
ljev izboljšav lahko preprečijo marsikateri kasnejši problem.

67

Slika 17: Osnovni postopki izboljševanja procesov
Vir: Harrington 1991, 132.

Odločitveni model, ki sloni na analizi prispevka vrednosti procesa,
ponuja nov, svež pristop k izboljševanju procesov (Bolsinger idr. 2015,
373). Avtorji iščejo način za izboljševanje procesa, ki bi slonel na ekonom-
skih kriterijih in ne bi posegal v njegovo strukturo. Odločitev o tem, kako
izboljšati proces, sloni na izbiri najprimernejše poti skozi proces, ki naj-
bolj poveča ekonomski učinek procesa. Avtorji svoje delo naslanjajo na to,
da imajo različne izbire in poti skozi proces različen vpliv na denarni tok.
Predlagani model so pilotno preizkusili na procesu preverjanja vrstnega
reda naročil v organizaciji, ki se ukvarja z distribucijo IT-opreme.

Čeprav govorimo o izboljševanju procesov, se moramo zavedati, da
je vsaka izboljšava tudi sprememba. Spremembe pa so lahko uspešne le,
ko vključujejo spreminjanje rigidnosti organizacijskih struktur in odpra-
vljanje ideoloških predsodkov birokracije v organizacijah (Hamel 2014).
Da bi organizacije razvijale svojo agilnost, mora preoblikovanje sloneti na
naslednjih načelih (Van den Bergh idr. 2016):

- močna notranja in zunanja povezanost,
- občutljivost za moteče trende na eni in priložnosti na drugi stra-

ni,
   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72