Page 66 - Novak, Rajko, in Aleksander Janeš. 2017. Merjenje zrelosti procesne usmerjenosti. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 66
Merjenje zrelosti procesne usmerjenosti
Izboljševanje procesov
Zaradi potreb po vse večji konkurenčnosti in zadovoljevanju vedno viš-
jih zahtev in pričakovanj odjemalcev Harrington (1991, 15) izpostavlja 3
glavne cilje izboljševanja procesov:
- uspešnost procesov – zagotoviti želene rezultate,
- učinkovitost procesov – minimizirati porabo virov in
- prilagodljivost procesov – sposobnost hitrega prilagajanja spre-
membam zahtev odjemalcev in poslovanja.
Za uspešno izboljševanje je potrebno (Harrington 1991, 25):
- zagotoviti podporo vodstva,
- biti dolgoročno naravnan,
- disciplinirano uporabljati metodologijo,
66 - določiti skrbnika procesa,
- vzpostaviti meritve in povratne zanke ter
- biti osredotočen na proces.
Na osnovi izkušenj v IBM Harrington (1991, 23) predlaga 5 faz iz-
boljševanja poslovnih procesov, in sicer:
1. organiziranje za izboljšavo,
2. razumevanje procesa,
3. poenostavitev in racionalizacija,
4. merjenje in nadzor ter
5. nenehno izboljševanje.
Poenostavitve in racionalizacije procesov lahko z majhnimi vložki ve-
likokrat prinesejo velike učinke, seveda takrat, ko sta zagotovljena ustre-
zna podpora vodstva in izbran ustrezen pristop izboljševanja. Harrington
za uspešno poenostavitev in racionalizacijo procesov predlaga zaporedje
desetih osnovnih postopkov oziroma orodij, ki ga prikazuje slika 17.
Sharp in McDermott opredelita metodologijo izboljševanja procesov
v treh fazah (Sharp in McDermott 2009, 84). Uspešen projekt izboljšav
procesa po njunem mnenju vključuje:
1. vzpostavitev konteksta, obsega in ciljev procesa,
2. razumevanje poteka procesa as-is in drugih dejavnikov ter
3. določitev karakteristik in zahtev procesa to-be.
Posebno pozornost posvetita prvi fazi projekta izboljšav. Nedvoumna
umestitev procesa, ki je potreben izboljšav, v arhitekturo procesov, jasna
določitev meja obravnavanega procesa in odgovornosti zanj, prepoznava-
Izboljševanje procesov
Zaradi potreb po vse večji konkurenčnosti in zadovoljevanju vedno viš-
jih zahtev in pričakovanj odjemalcev Harrington (1991, 15) izpostavlja 3
glavne cilje izboljševanja procesov:
- uspešnost procesov – zagotoviti želene rezultate,
- učinkovitost procesov – minimizirati porabo virov in
- prilagodljivost procesov – sposobnost hitrega prilagajanja spre-
membam zahtev odjemalcev in poslovanja.
Za uspešno izboljševanje je potrebno (Harrington 1991, 25):
- zagotoviti podporo vodstva,
- biti dolgoročno naravnan,
- disciplinirano uporabljati metodologijo,
66 - določiti skrbnika procesa,
- vzpostaviti meritve in povratne zanke ter
- biti osredotočen na proces.
Na osnovi izkušenj v IBM Harrington (1991, 23) predlaga 5 faz iz-
boljševanja poslovnih procesov, in sicer:
1. organiziranje za izboljšavo,
2. razumevanje procesa,
3. poenostavitev in racionalizacija,
4. merjenje in nadzor ter
5. nenehno izboljševanje.
Poenostavitve in racionalizacije procesov lahko z majhnimi vložki ve-
likokrat prinesejo velike učinke, seveda takrat, ko sta zagotovljena ustre-
zna podpora vodstva in izbran ustrezen pristop izboljševanja. Harrington
za uspešno poenostavitev in racionalizacijo procesov predlaga zaporedje
desetih osnovnih postopkov oziroma orodij, ki ga prikazuje slika 17.
Sharp in McDermott opredelita metodologijo izboljševanja procesov
v treh fazah (Sharp in McDermott 2009, 84). Uspešen projekt izboljšav
procesa po njunem mnenju vključuje:
1. vzpostavitev konteksta, obsega in ciljev procesa,
2. razumevanje poteka procesa as-is in drugih dejavnikov ter
3. določitev karakteristik in zahtev procesa to-be.
Posebno pozornost posvetita prvi fazi projekta izboljšav. Nedvoumna
umestitev procesa, ki je potreben izboljšav, v arhitekturo procesov, jasna
določitev meja obravnavanega procesa in odgovornosti zanj, prepoznava-