Page 69 - Novak, Rajko, in Aleksander Janeš. 2017. Merjenje zrelosti procesne usmerjenosti. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 69
Upravljanje in management poslovnih procesov
Preglednica 4: Značilnosti izboljševanja in inoviranja procesov
Značilnost Izboljševanje Inoviranje
Stopnja spremembe Postopna Radikalna
Izhodišče Obstoječ proces Čista tabla
Pogostost sprememb Enkratna/nenehna Enkratna
Potreben čas Kratek Dolg
Sodelovanje Od spodaj navzgor Od vrha navzdol
Tipičen obseg Ozek, znotraj funkcij Širok, preko funkcij
Tveganje Zmerno Visoko
Primarni dejavnik Statistična kontrola Informacijska tehnologija
Vrsta spremembe Vedenjska Vedenjska/strukturna
Vir: Davenport 1993, 11. 69
Inoviranje procesov mora potekati v kontekstu strateških usmeritev
organizacije, z jasno vizijo prihodnjega stanja. Za uspešno inoviranje je
potreben jasen pristop, ki vključuje celoten življenjski cikel inoviranja od
izbire procesov za preoblikovanje, preko temeljite in strukturirane obrav-
nave dejavnikov inoviranja, oblikovanja vizije, razumevanja obstoječega
procesa do zasnove novega procesa. Vodstvo mora zagotoviti vse potreb-
ne vire, pri čemer so za uspešno inoviranje najpomembnejše informacije
in informacijske tehnologije ter ljudje (Davenport 1993, 299-302).
Management poslovnih procesov s širokim naborom uveljavljenih
metod in modelov na različne načine uspešno povečuje konkurenčnost
organizacij. Nove tehnologije digitalne dobe, vključno z informacijski-
mi, ponujajo številne možnosti inoviranja procesov (Schmiedel in vom
Brocke 2015). Dinamika inoviranja procesov se razlikuje od dinamike
inoviranja izdelkov in storitev (slika 18). Avtorja razliko pojasnita na pri-
meru mobilnih telefonov. Ob njihovem pojavu so proizvajalci na trgu
tekmovali z množico inovacij. Čez čas se je dinamika inovacij na tem
področju močno upočasnila. Pri inoviranju procesov je dinamika obra-
tna. V začetnem obdobju so se mobilni telefoni uporabljali predvsem za
komuniciranje, kasneje in še danes pa številne funkcije pametnih tele-
fonov odpirajo vedno nove možnosti uporabe v najrazličnejših procesih
povsod po svetu.
Preglednica 4: Značilnosti izboljševanja in inoviranja procesov
Značilnost Izboljševanje Inoviranje
Stopnja spremembe Postopna Radikalna
Izhodišče Obstoječ proces Čista tabla
Pogostost sprememb Enkratna/nenehna Enkratna
Potreben čas Kratek Dolg
Sodelovanje Od spodaj navzgor Od vrha navzdol
Tipičen obseg Ozek, znotraj funkcij Širok, preko funkcij
Tveganje Zmerno Visoko
Primarni dejavnik Statistična kontrola Informacijska tehnologija
Vrsta spremembe Vedenjska Vedenjska/strukturna
Vir: Davenport 1993, 11. 69
Inoviranje procesov mora potekati v kontekstu strateških usmeritev
organizacije, z jasno vizijo prihodnjega stanja. Za uspešno inoviranje je
potreben jasen pristop, ki vključuje celoten življenjski cikel inoviranja od
izbire procesov za preoblikovanje, preko temeljite in strukturirane obrav-
nave dejavnikov inoviranja, oblikovanja vizije, razumevanja obstoječega
procesa do zasnove novega procesa. Vodstvo mora zagotoviti vse potreb-
ne vire, pri čemer so za uspešno inoviranje najpomembnejše informacije
in informacijske tehnologije ter ljudje (Davenport 1993, 299-302).
Management poslovnih procesov s širokim naborom uveljavljenih
metod in modelov na različne načine uspešno povečuje konkurenčnost
organizacij. Nove tehnologije digitalne dobe, vključno z informacijski-
mi, ponujajo številne možnosti inoviranja procesov (Schmiedel in vom
Brocke 2015). Dinamika inoviranja procesov se razlikuje od dinamike
inoviranja izdelkov in storitev (slika 18). Avtorja razliko pojasnita na pri-
meru mobilnih telefonov. Ob njihovem pojavu so proizvajalci na trgu
tekmovali z množico inovacij. Čez čas se je dinamika inovacij na tem
področju močno upočasnila. Pri inoviranju procesov je dinamika obra-
tna. V začetnem obdobju so se mobilni telefoni uporabljali predvsem za
komuniciranje, kasneje in še danes pa številne funkcije pametnih tele-
fonov odpirajo vedno nove možnosti uporabe v najrazličnejših procesih
povsod po svetu.