Page 70 - Novak, Rajko, in Aleksander Janeš. 2017. Merjenje zrelosti procesne usmerjenosti. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 70
Merjenje zrelosti procesne usmerjenosti
Slika 18: Dinamika inoviranja izdelkov in procesov
70 Vir: Schmiedel in vom Brocke 2015, 6.
Inovacije izdelkov se porajajo s perspektive proizvajalcev. Osredoto-
čene so na razvoj in širjenje uporabe izdelkov ter pogosto vključujejo nove
tehnologije. Inovacije procesov pa se porajajo s perspektive uporabnikov.
Osredotočajo se na uporabo novih izdelkov in pogosto zahtevajo spremi-
njanje vedenjskih vzorcev med posamezniki ter organizacijami (Schmie-
del in vom Brocke 2015, 6).
BPM torej lahko razumemo kot vir inoviranja. To svojo vlogo izva-
ja na dva načina. Po eni strani se osredotoča na management ustvarjal-
nih procesov ter tako spodbuja razvoj in inoviranje izdelkov ter storitev.
Po drugi strani pa se osredotoča na management projektov preoblikova-
nja procesov, ki prinaša tudi inovacije procesov (Schmiedel in vom Broc-
ke 2015, 6).
Sodobne informacijske in komunikacijske tehnologije, kot so mobil-
ne platforme, obdelava v oblaku in socialna omrežja, omogočajo vključe-
vanje odjemalcev in drugih deležnikov v izvajanje procesov ter v razvija-
nje novih izdelkov in storitev. Management in inoviranje procesov se, še
posebej v storitvenih dejavnostih, vse bolj osredotočata na zunanje proce-
se organizacije (Vom Brocke in Schmidel 2015, 9).
Uveljavljene metodologije izboljševanja procesov
Številne organizacije, ki si prizadevajo za nenehno izboljševanje svojih
procesov, uporabljajo metodologijo šest sigma 15, vitko organizacijo16 ali
kombinacijo obojega. Vitki pristop in šest sigma sta sledili samostojni
15 Angl. Six Sigma (6s).
16 Angl. Lean Organization.
Slika 18: Dinamika inoviranja izdelkov in procesov
70 Vir: Schmiedel in vom Brocke 2015, 6.
Inovacije izdelkov se porajajo s perspektive proizvajalcev. Osredoto-
čene so na razvoj in širjenje uporabe izdelkov ter pogosto vključujejo nove
tehnologije. Inovacije procesov pa se porajajo s perspektive uporabnikov.
Osredotočajo se na uporabo novih izdelkov in pogosto zahtevajo spremi-
njanje vedenjskih vzorcev med posamezniki ter organizacijami (Schmie-
del in vom Brocke 2015, 6).
BPM torej lahko razumemo kot vir inoviranja. To svojo vlogo izva-
ja na dva načina. Po eni strani se osredotoča na management ustvarjal-
nih procesov ter tako spodbuja razvoj in inoviranje izdelkov ter storitev.
Po drugi strani pa se osredotoča na management projektov preoblikova-
nja procesov, ki prinaša tudi inovacije procesov (Schmiedel in vom Broc-
ke 2015, 6).
Sodobne informacijske in komunikacijske tehnologije, kot so mobil-
ne platforme, obdelava v oblaku in socialna omrežja, omogočajo vključe-
vanje odjemalcev in drugih deležnikov v izvajanje procesov ter v razvija-
nje novih izdelkov in storitev. Management in inoviranje procesov se, še
posebej v storitvenih dejavnostih, vse bolj osredotočata na zunanje proce-
se organizacije (Vom Brocke in Schmidel 2015, 9).
Uveljavljene metodologije izboljševanja procesov
Številne organizacije, ki si prizadevajo za nenehno izboljševanje svojih
procesov, uporabljajo metodologijo šest sigma 15, vitko organizacijo16 ali
kombinacijo obojega. Vitki pristop in šest sigma sta sledili samostojni
15 Angl. Six Sigma (6s).
16 Angl. Lean Organization.