Page 77 - Novak, Rajko, in Aleksander Janeš. 2017. Merjenje zrelosti procesne usmerjenosti. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 77
Upravljanje in management poslovnih procesov
Preglednica 5: Potrebne transformacije poslovanja za pameten proizvodni proces

Iz V Rezultati
Vlaganje v objekte in
opremo Vlaganje v znanje, ob- Investicije in management objektov ter opreme in znanja so ena-
Reaktivno
jekte in opremo ko pomembni.
Odzivanje
Proaktivno Optimizacija ekonomike je dosežena na osnovi predvidevanj in
Skladnost odločitev, upoštevajoč verjetnost, tveganja in učinke.

Taktično Preventiva Uporaba zaznavanja, modeliranja in analiziranja za napovedo-
Lokalno vanje poslovnih dogodkov. Krmiljenje delovanja za zmanjševan-
je vplivov.

Uspešnost poslovanja Nič okoljskih, zdravstvenih in varnostnih incidentov je del
poslovne kulture.

Strateško Zahteve postanejo priložnosti. Optimiziranje celotnega poslo-
vanja organizacije.

Globalno Vsaka odločitev mora biti sprejeta v kontekstu globalnega okolja. 77

Vir: Smart Process Manufacturing Engineering Virtual Organization Steering Committee
2009, 7.

Zaradi velike popularnosti in množične uporabe socialnih omrežij
Trkman in Klun (2015, 59) analizirata različne načine njihove uporabe v
inoviranju procesov. Socialna omrežja ponujajo številne možnosti vklju-
čevanja mnenj in idej različnih deležnikov, tako znotraj organizacije kot
izven nje, v različnih fazah življenjskega cikla procesa. Z odpiranjem širo-
kega, odprtega prostora ustvarjalnosti in sodelovanja prinašajo socialna
omrežja v strukturirane procese potrebno fleksibilnost.

Povzetek pregleda literature
Kljub različnim pristopom in konceptom upravljanja procesov so si av-
torji enotni, da je upravljanje izjemno pomembno za uspešnost mana-
gementa poslovnih procesov, saj vzpostavlja pogoje ter skozi usmeritve
in nadzor nenehno zagotavlja pričakovane rezultate procesov v podpo-
ro uresničevanju strategije organizacije. BPM je treba razumeti kot celos-
ten pristop in integralni del managementa organizacije, ki sloni na pro-
cesni arhitekturi in povezanosti procesov s strategijo, cilji in politikami
organizacije. Vzroki za omejeno integracijo tičijo tudi v pomanjkljivem
znanju s področja managementa poslovnih procesov. Ključni dejavniki
uspešnega uveljavljanja BPM so razumevanje in vključenost vodstva, ned-
voumno določeno in razumljeno skrbništvo procesov, pravi kazalniki za
merjenje uspešnosti procesov, procesom prijazna organizacijska kultura
ter procesno naravnan informacijski sistem. Za širjenje procesne kulture
   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82