Page 81 - Novak, Rajko, in Aleksander Janeš. 2017. Merjenje zrelosti procesne usmerjenosti. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 81
Procesno usmerjena organizacija
Slika 19: Funkcijska usmerjenost in organizacijska struktura 81
Galbraith na osnovi predhodnih študij drugih avtorjev podrobno
analizira razlike med organizacijami, osredotočenimi na izdelke, in orga-
nizacijami, osredotočenimi na odjemalce (Galbraith 2005). Nekatere od
razlik, izbrane za potrebe naše raziskave, prikazuje preglednica 6.
Preglednica 6: Osredotočenost na izdelke in osredotočenost na odjemalca
Elementi Osredotočenost Osredotočenost
Cilj na izdelke na odjemalce
Osnova za določanje pri-
Strategija oritet Najboljši izdelek za kupca Najboljša rešitev za kupca
Cenovna politika
Struktura Portfelj izdelkov Portfelj kupcev - profitabil-
Procesi Organizacijski koncept nost kupcev
Ljudje
Najpomembnejši proces Glede na trg Glede na vrednost in tveg-
anja
Miselni proces
Segmentiranje odjemal-
Kultura Izdelčni profitni centri, pre- cev, timi odjemalcev, prof-
gledi izdelkov, izdelčni timi itabilnost oz. izgube odje-
malcev
Razvoj novih izdelkov Management odnosov z
odjemalci in razvoj rešitev
Divergentno razmišljan- Konvergentno razmišl-
je: koliko je možnih upor- janje: katera kombinaci-
ab izdelka? ja izdelkov je za odjemalca
najboljša?
Kultura novih izdelkov: Kultura urejanja odnosov:
odprtost za nove ideje, eks- iskanje potreb odjemalcev,
perimentiranje ki jih je potrebno izpolniti
Vir: Galbraith 2005, 10.
Slika 19: Funkcijska usmerjenost in organizacijska struktura 81
Galbraith na osnovi predhodnih študij drugih avtorjev podrobno
analizira razlike med organizacijami, osredotočenimi na izdelke, in orga-
nizacijami, osredotočenimi na odjemalce (Galbraith 2005). Nekatere od
razlik, izbrane za potrebe naše raziskave, prikazuje preglednica 6.
Preglednica 6: Osredotočenost na izdelke in osredotočenost na odjemalca
Elementi Osredotočenost Osredotočenost
Cilj na izdelke na odjemalce
Osnova za določanje pri-
Strategija oritet Najboljši izdelek za kupca Najboljša rešitev za kupca
Cenovna politika
Struktura Portfelj izdelkov Portfelj kupcev - profitabil-
Procesi Organizacijski koncept nost kupcev
Ljudje
Najpomembnejši proces Glede na trg Glede na vrednost in tveg-
anja
Miselni proces
Segmentiranje odjemal-
Kultura Izdelčni profitni centri, pre- cev, timi odjemalcev, prof-
gledi izdelkov, izdelčni timi itabilnost oz. izgube odje-
malcev
Razvoj novih izdelkov Management odnosov z
odjemalci in razvoj rešitev
Divergentno razmišljan- Konvergentno razmišl-
je: koliko je možnih upor- janje: katera kombinaci-
ab izdelka? ja izdelkov je za odjemalca
najboljša?
Kultura novih izdelkov: Kultura urejanja odnosov:
odprtost za nove ideje, eks- iskanje potreb odjemalcev,
perimentiranje ki jih je potrebno izpolniti
Vir: Galbraith 2005, 10.