Page 81 - Novak, Rajko, in Aleksander Janeš. 2017. Merjenje zrelosti procesne usmerjenosti. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 81
Procesno usmerjena organizacija

Slika 19: Funkcijska usmerjenost in organizacijska struktura 81

Galbraith na osnovi predhodnih študij drugih avtorjev podrobno
analizira razlike med organizacijami, osredotočenimi na izdelke, in orga-
nizacijami, osredotočenimi na odjemalce (Galbraith 2005). Nekatere od
razlik, izbrane za potrebe naše raziskave, prikazuje preglednica 6.

Preglednica 6: Osredotočenost na izdelke in osredotočenost na odjemalca

Elementi Osredotočenost Osredotočenost
Cilj na izdelke na odjemalce
Osnova za določanje pri-
Strategija oritet Najboljši izdelek za kupca Najboljša rešitev za kupca
Cenovna politika
Struktura Portfelj izdelkov Portfelj kupcev - profitabil-
Procesi Organizacijski koncept nost kupcev
Ljudje
Najpomembnejši proces Glede na trg Glede na vrednost in tveg-
anja
Miselni proces
Segmentiranje odjemal-
Kultura Izdelčni profitni centri, pre- cev, timi odjemalcev, prof-
gledi izdelkov, izdelčni timi itabilnost oz. izgube odje-

malcev

Razvoj novih izdelkov Management odnosov z
odjemalci in razvoj rešitev

Divergentno razmišljan- Konvergentno razmišl-
je: koliko je možnih upor- janje: katera kombinaci-
ab izdelka? ja izdelkov je za odjemalca
najboljša?

Kultura novih izdelkov: Kultura urejanja odnosov:

odprtost za nove ideje, eks- iskanje potreb odjemalcev,

perimentiranje ki jih je potrebno izpolniti

Vir: Galbraith 2005, 10.
   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86