Page 130 - Kukanja, Marko. 2017. Management kakovosti v prehrambnem gostinstvu: Zagotavljanje kakovosti ponudbe in lojalnosti gostov. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 130
Management kakovosti v prehrambnem gostinstvu

(srednja vrednost 3,80), pri čemer kot najnižje ocenjeni dejavnik izsto-
pa nudenje posebnih ugodnosti (2,83). Poleg srednjih vrednosti je posebej
zanimiva ocena koeficienta variacije, ki kaže, kako homogeni so si anke-
tiranci pri ocenjevanju posameznih dejavnikov kakovosti. Najnižji koe-
ficient variacije imajo sledeči dejavniki kakovosti: točnost računov (5,48
%), neoporečnost jedi (7,77 %) ter varnost zadrževanja v PGO (7,97 %).
To kaže na visoko poenotenost v odgovorih menedžerjev glede pomena,
ki ga imajo ti dejavniki z vidika zagotavljanja kakovosti v PGO (točnost,
neoporečnost in varnost razumemo kot izrazito tehnične dejavnike ka-
kovosti). Najvišja odstopanja se kažejo pri sledečih dejavnikih kakovosti:
gostje plačajo več kot so predvideli (62,56 %), moteča prisotnost ostalih
gostov (53,39 %), vključenost posrednikov (52,06 %). Povprečne ocene in
koeficienti variacije so podrobneje predstavljeni v spodnji tabeli.
130

Tabela 4: Analiza ocen menedžerjev o kakovosti trženjskega gostinskega proizvoda
– opisne statistike

Dimenzije kakovosti Najnižja Najvišja stopnja Povprečna Koeficient
stopnja strinjanja topnja variacije
Izbor jedi je primeren strinjanja
Velikost porcij je ustrezna strinjanja (%)
Jedi so okusne Hrana 5
Izgled jedi je primeren 2 5 4,58 13,78
Jedi so varne (neoporečne) 2 5 4,75 10,61
2 5 4,80 9,58
Obrat je čist 2 5 4,58 13,47
Osebje je urejeno 2 4,89 7,77
Zadrževanje v obratu je udobno Fizični dokazi 5
Zadrževanje v obratu je varno 3 5 4,74 10,11
Obrat je urejen skladno s ponudbo hrane 2 5 4,65 12,29
1 5 4,66 12,75
3 5 4,86 7,97
3 4,61 14,45
   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135