Page 132 - Kukanja, Marko. 2017. Management kakovosti v prehrambnem gostinstvu: Zagotavljanje kakovosti ponudbe in lojalnosti gostov. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 132
agement kakovosti v prehrambnem gostinstvu
Dimenzije kakovosti Najnižja Najvišja stopnja Povprečna Koeficient
stopnja strinjanja topnja variacije
Zapis cen je razumljiv strinjanja
Izdani računi so točni strinjanja (%)
„Vrednost za denar“ je ustrezna Cena 5
Cena je v primerjavi s konkurenco us- 1 5 4,83 9,68
trezna 3 5 4,93 5,48
Gostje ponavadi plačajo več, kot so pred- 1 4,82 10,13
videli 17,65
1 5 4,60
62,56
1 5 1,90
V naslednjem koraku je bila na osnovi vseh dejavnikov kakovosti iz-
132 vedena eksplorativna faktorska analiza, s pomočjo katere smo skušali
identificirati skupne dejavnike kakovosti (dimenzije), ki odražajo vidik
menedžerjev glede ponujene kakovosti trženjskega gostinskega proizvoda
in posledično odražajo njihovo poznavanje gostovih pričakovanj. Najprej
smo preverili, ali so odgovori na omenjenih 35 vprašanj (dejavnikov ka-
kovosti) normalno porazdeljeni. Glede na to, da za nobeno izmed vpra-
šanj ni bilo mogoče potrditi normalne porazdelitve (prvotno smo upora-
bili test Kolmogorov-Smirnov), smo za izvedbo eksplorativne faktorske
analize izbrali metodo glavnih osi (angl. principal axis factoring). V prvem
preizkusu smo tako v faktorski model vključili vseh 35 dejavnikov ka-
kovosti. Tako na podlagi vrednosti Kaiser-Meyer-Olkinovega kazalni-
ka (0,828) (v nadaljevanju: KMO kazalnik) kakor tudi na podlagi izida
Bartlettovega preizkusa (približek c2 = 2536,781; stopinje prostosti = 595)
ocenjujemo, da so vključene spremenljivke primerne za faktorsko anali-
zo oz. da so dober indikator mnenja menedžerjev o kakovosti ponudbe.
Do enake ugotovitve je mogoče priti tudi na podlagi ocen komunalitet,
ki so prikazane v Tabeli 5. Pri večini vprašanj so ocene komunalitet za-
dovoljive (>= 0,50), kar nakazuje, da je večji del njihove variabilnosti mo-
goče pojasniti z vplivom skupnih dejavnikov. Dve vprašanji (»jedi so var-
ne« ter »za nekatere goste je v obratu moteča prisotnost ostalih gostov«),
katerih pretežni del variabilnosti povzročajo specifični dejavniki, sta bili
v naslednjem koraku analize izločeni iz postopka ocenjevanja faktorske-
ga modela.
Dimenzije kakovosti Najnižja Najvišja stopnja Povprečna Koeficient
stopnja strinjanja topnja variacije
Zapis cen je razumljiv strinjanja
Izdani računi so točni strinjanja (%)
„Vrednost za denar“ je ustrezna Cena 5
Cena je v primerjavi s konkurenco us- 1 5 4,83 9,68
trezna 3 5 4,93 5,48
Gostje ponavadi plačajo več, kot so pred- 1 4,82 10,13
videli 17,65
1 5 4,60
62,56
1 5 1,90
V naslednjem koraku je bila na osnovi vseh dejavnikov kakovosti iz-
132 vedena eksplorativna faktorska analiza, s pomočjo katere smo skušali
identificirati skupne dejavnike kakovosti (dimenzije), ki odražajo vidik
menedžerjev glede ponujene kakovosti trženjskega gostinskega proizvoda
in posledično odražajo njihovo poznavanje gostovih pričakovanj. Najprej
smo preverili, ali so odgovori na omenjenih 35 vprašanj (dejavnikov ka-
kovosti) normalno porazdeljeni. Glede na to, da za nobeno izmed vpra-
šanj ni bilo mogoče potrditi normalne porazdelitve (prvotno smo upora-
bili test Kolmogorov-Smirnov), smo za izvedbo eksplorativne faktorske
analize izbrali metodo glavnih osi (angl. principal axis factoring). V prvem
preizkusu smo tako v faktorski model vključili vseh 35 dejavnikov ka-
kovosti. Tako na podlagi vrednosti Kaiser-Meyer-Olkinovega kazalni-
ka (0,828) (v nadaljevanju: KMO kazalnik) kakor tudi na podlagi izida
Bartlettovega preizkusa (približek c2 = 2536,781; stopinje prostosti = 595)
ocenjujemo, da so vključene spremenljivke primerne za faktorsko anali-
zo oz. da so dober indikator mnenja menedžerjev o kakovosti ponudbe.
Do enake ugotovitve je mogoče priti tudi na podlagi ocen komunalitet,
ki so prikazane v Tabeli 5. Pri večini vprašanj so ocene komunalitet za-
dovoljive (>= 0,50), kar nakazuje, da je večji del njihove variabilnosti mo-
goče pojasniti z vplivom skupnih dejavnikov. Dve vprašanji (»jedi so var-
ne« ter »za nekatere goste je v obratu moteča prisotnost ostalih gostov«),
katerih pretežni del variabilnosti povzročajo specifični dejavniki, sta bili
v naslednjem koraku analize izločeni iz postopka ocenjevanja faktorske-
ga modela.