Page 138 - Kukanja, Marko. 2017. Management kakovosti v prehrambnem gostinstvu: Zagotavljanje kakovosti ponudbe in lojalnosti gostov. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 138
Management kakovosti v prehrambnem gostinstvu

da menedžerji PGO redno spremljajo delovni proces, pri čemer med me-
nedžerji različnih vrst PGO ni statistično pomembnih razlik.

Na podlagi analize strukture PGO glede na posedovanje (vpelja-
nost) dodatnih standardov (glej Tabelo 9) so razvidne zelo majhne razli-
ke med posameznimi vrstami PGO, pri čemer pa le-te niso statistično po-
membne. V povprečju ima približno polovica vseh PGO, poleg zakonsko
obveznih, še dodatne interne standarde. Podatki so skladni z ugotovitva-
mi, ki izražajo mnenje (oceno) menedžerjev o pomembnosti standardov
za zagotavljanje kakovosti v PGO. Povprečna skupna stopnja strinjanja
znaša 4,56 (najnižja stopnja strinjanja = 1; najvišja stopnja strinjanja = 5),
kar nakazuje relativno visoko stopnjo strinjanja menedžerjev s trditvijo o
pomembnosti standardov za zagotavljanje kakovosti storitev v prehramb-
nem gostinstvu. Izpostaviti velja, da med trditvami menedžerjev različ-
138 nih vrst PGO ni statistično pomembnih razlik.

Tabela 9: Struktura PGO glede na posedovanje standardov

Vrsta PGO Skupaj

Vpeljanost dodatnih stan- Restavracija Gostilna Okrepčevalnica
dardov
št. št. št. št.
PGO % PGO % PGO % PGO %
39,1
Ne, imamo le to, kar od nas 13 22,8 31 43,1 37 47,4 81
zahteva zakonodaja.

Ne, nimamo nobenih standar- 1 1,8 0 0,0 2 2,6 3 1,4
dov in delovnih navodil. 5 8,8
38 66,7 7 9,7 6 7,7 18 8,7
Ne, imamo v pisni obliki opisane
le posamezne delovne postopke. 34 47,2 33 42,3 105 50,7
72 100,0 78 100,0 207 100,0
Da, imamo še lastne interne
standarde.

Skupaj 57 100,0

Ker je znanje ključnega pomena za zagotavljanje kakovostne in kon-
kurenčne ponudbe (Bouncken, 2002, str. 25), smo z raziskavo želeli ugo-
toviti, kako pogosto se zaposleni v PGO udeležujejo strokovnih izobra-
ževanj. Ugotavljamo, da se v 14 % PGO zaposleni nikoli oz. skoraj nikoli
ne udeležujejo strokovnih izobraževanj, občasno se izobražujejo v 32,4
% PGO, pogosto oz. zelo pogosto pa se strokovno izobražujejo v 53,6 %
PGO, pri čemer med različnimi vrstami PGO ni statistično pomemb-
nih razlik. Kljub temu, da se zaposleni v večini obratov (53,6 %) pogosto
oz. zelo pogosto strokovno izobražujejo, menimo, da glede na predhodno
   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142   143