Page 141 - Kukanja, Marko. 2017. Management kakovosti v prehrambnem gostinstvu: Zagotavljanje kakovosti ponudbe in lojalnosti gostov. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 141
Empirična raziskava

Dimenzije kakovosti Najnižja Najvišja Povprečna Koeficient
stopnja stopnja stopnja variacije (%)
Priporočila strežnega osebja so bila us- strinjanja strinjanja strinjanja
trezna 23,68
Obrat bi moral nuditi več posebnih ugod- 1 5 4,00
nosti
Obrat se v medijih ustrezno oglašuje 1 5 3,53 34,31
5 2,95 43,90
Dostop je primerno urejen 1
Možnost parkiranja je dobra Tržne poti 5 4,01 26,38
Širša okolica obrata je urejena 1 5 3,78 33,99
Lokacija – oddaljenost, ki jo morate 1 5 3,99 24,51
premagati, da pridete do obrata, je vred- 1
na poti 3,99 24,71
Obrat bi moral svojo ponudbo intenzivne- 15 141
je vključiti v ponudbo posrednikov 3,37 38,43
1 5
Zapis cen je razumljiv 4,52 16,17
Izdani račun je bil točen Cena 5 4,67 13,88
„Vrednost za denar“ je ustrezna 1 5 4,26 19,95
Cena je v primerjavi s konkurenčnimi 1 5
obrati ustrezna 1 5 4,11 22,21
Plačali ste več, kot ste predvideli 5
1 2,12 57,50

1

V naslednjem koraku je bila na osnovi vseh dejavnikov kakovosti iz-
vedena eksplorativna faktorska analiza, s pomočjo katere smo skušali
identificirati skupne dejavnike oz. dimenzije kakovosti, ki najznačilne-
je opredeljujejo gostovo percepcijo kakovosti. Najprej smo preverili, ali
so odgovori na omenjenih 35 vprašanj normalno porazdeljeni. Glede na
to, da za nobeno izmed vprašanj (dejavnikov kakovosti) prvega sklopa ni
bilo mogoče potrditi normalne porazdelitve (uporabili smo preizkus Kol-
mogorov-Smirnov), smo za izvedbo eksplorativne faktorske analize izbra-
li metodo glavnih osi (angl. principal axis factoring). Primernost podat-
kov za vključitev v faktorsko analizo smo preverili z izračunom KMO
kazalnika (0,958) ter Bartlettovim preizkusom sferičnosti (Približek c2 =
31071,468; stopinje prostosti = 595). V prvem preizkusu smo na podlagi
ocene primernosti podatkov za vključenost v faktorski model v analizo
vključili vseh 35 dejavnikov kakovosti. Tako na podlagi vrednosti KMO
kazalnika kakor tudi na podlagi izida Bartlettovega preizkusa ocenjuje-
   136   137   138   139   140   141   142   143   144   145   146