Page 150 - Kukanja, Marko. 2017. Management kakovosti v prehrambnem gostinstvu: Zagotavljanje kakovosti ponudbe in lojalnosti gostov. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 150
Management kakovosti v prehrambnem gostinstvu
V nadaljevanju nas je zanimalo, ali so razlike med ocenami mene-
džerjev in gostov različne glede na doseženo stopnjo izobrazbe menedžer-
jev. Na osnovi rezultatov diskriminantne analize ugotavljamo (Wilksova
lambda = 0,957; c2 = 8,877), da se povprečni razkorak ne razlikuje po po-
sameznih izobrazbenih skupinah menedžerjev, kar pomeni, da nepozna-
vanje pričakovanj gostov ni povezano s stopnjo izobrazbe menedžerjev
PGO (stopnja pomembnosti = 0,262). Ker smo želeli podrobneje raziska-
ti vzroke za nepoznavanje pričakovanj gostov, smo v nadaljevanju preve-
rili, ali so ti pevezani z delovno dobo oz. izkušnjami menedžerjev. Rezul-
tati, prikazani v Tabeli 16, kažejo, da se povprečni razkorak med oceno
menedžerjev in gostov ne razlikuje glede na delovno dobo, kar pomeni,
da (ne)poznavanje pričakovanj gostov prav tako ni povezano z delovno
dobo menedžerjev.
150
Tabela 16: Primerjava razlik med oceno kakovosti vodij in gostov glede na delovno dobo vo-
dij
Diskriminantna funkcija Wilksova lambda c2 Stopnja pomembnosti
1 do 3 0,897 21,603 0,423
2 do 3 0,955 9,156 0,690
3 0,990 2,038
0,844
Podrobneje smo želeli preučiti, ali so razlike med ocenami menedžer-
jev in gostov različne glede na upravljalsko funkcijo: menedžer ter lastnik
menedžer. Iz rezultatov testiranj izhaja, da se povprečni razkorak med
oceno menedžerjev in gostov razlikuje glede na upravljalsko funkcijo. Na
podlagi statistike Wilksove lambde lahko zavrnemo ničelno domnevo o
enakosti povprečnih vrednosti (primerjava vseh povprečij hkrati) med
dvema skupinama menedžerjev (stopnja pomembnosti = 0,019) oz. sprej-
memo sklep, da se povprečni razkorak med oceno menedžerjev in oceno
gostov razlikuje glede na upravljalsko funkcijo menedžmenta PGO. Ugo-
tavljamo, da je poznavanje pričakovanj gostov povezano z upravljalsko
funkcijo PGO, pri čemer pa vrednost Wilksove lambde (0,920) kaže, da
upravljalska funkcija k diskriminiranju skupin prispeva le 8 %. Prav tako
je mogoče na podlagi vrednosti kanoničnega korelacijskega koeficienta
(0,283) sklepati, da so razlike v poznavanju pričakovanj gostov med obe-
ma upravljavskima funkcijama (menedžer; lastnik menedžer) relativno
šibke. V Tabeli 17 so podrobneje predstavljeni koeficienti korelacij med
vrednostjo diskriminantne funkcije in vrednostjo diskriminantnih spre-
menljivk, ki odražajo diskriminantno moč posamezne spremenljivke.
V nadaljevanju nas je zanimalo, ali so razlike med ocenami mene-
džerjev in gostov različne glede na doseženo stopnjo izobrazbe menedžer-
jev. Na osnovi rezultatov diskriminantne analize ugotavljamo (Wilksova
lambda = 0,957; c2 = 8,877), da se povprečni razkorak ne razlikuje po po-
sameznih izobrazbenih skupinah menedžerjev, kar pomeni, da nepozna-
vanje pričakovanj gostov ni povezano s stopnjo izobrazbe menedžerjev
PGO (stopnja pomembnosti = 0,262). Ker smo želeli podrobneje raziska-
ti vzroke za nepoznavanje pričakovanj gostov, smo v nadaljevanju preve-
rili, ali so ti pevezani z delovno dobo oz. izkušnjami menedžerjev. Rezul-
tati, prikazani v Tabeli 16, kažejo, da se povprečni razkorak med oceno
menedžerjev in gostov ne razlikuje glede na delovno dobo, kar pomeni,
da (ne)poznavanje pričakovanj gostov prav tako ni povezano z delovno
dobo menedžerjev.
150
Tabela 16: Primerjava razlik med oceno kakovosti vodij in gostov glede na delovno dobo vo-
dij
Diskriminantna funkcija Wilksova lambda c2 Stopnja pomembnosti
1 do 3 0,897 21,603 0,423
2 do 3 0,955 9,156 0,690
3 0,990 2,038
0,844
Podrobneje smo želeli preučiti, ali so razlike med ocenami menedžer-
jev in gostov različne glede na upravljalsko funkcijo: menedžer ter lastnik
menedžer. Iz rezultatov testiranj izhaja, da se povprečni razkorak med
oceno menedžerjev in gostov razlikuje glede na upravljalsko funkcijo. Na
podlagi statistike Wilksove lambde lahko zavrnemo ničelno domnevo o
enakosti povprečnih vrednosti (primerjava vseh povprečij hkrati) med
dvema skupinama menedžerjev (stopnja pomembnosti = 0,019) oz. sprej-
memo sklep, da se povprečni razkorak med oceno menedžerjev in oceno
gostov razlikuje glede na upravljalsko funkcijo menedžmenta PGO. Ugo-
tavljamo, da je poznavanje pričakovanj gostov povezano z upravljalsko
funkcijo PGO, pri čemer pa vrednost Wilksove lambde (0,920) kaže, da
upravljalska funkcija k diskriminiranju skupin prispeva le 8 %. Prav tako
je mogoče na podlagi vrednosti kanoničnega korelacijskega koeficienta
(0,283) sklepati, da so razlike v poznavanju pričakovanj gostov med obe-
ma upravljavskima funkcijama (menedžer; lastnik menedžer) relativno
šibke. V Tabeli 17 so podrobneje predstavljeni koeficienti korelacij med
vrednostjo diskriminantne funkcije in vrednostjo diskriminantnih spre-
menljivk, ki odražajo diskriminantno moč posamezne spremenljivke.