Page 152 - Kukanja, Marko. 2017. Management kakovosti v prehrambnem gostinstvu: Zagotavljanje kakovosti ponudbe in lojalnosti gostov. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 152
agement kakovosti v prehrambnem gostinstvu
Tabela 18: Primerjava razlik med oceno kakovosti menedžerjev in gostov glede na pogostost
vključevanja menedžerjev v delovni proces
Diskriminantna funkcija Wilksova lambda c2 Stopnja pomembnosti
1 do 4 0,920 16,739 0,954
2 do 4 0,971 5,826 0,997
3 do 4 0,988 2,516 0,991
4 0,999 0,204 0,995
Glede na izračune in razlage rezultatov, povezanih s petimi spremen-
ljivkami v okviru H1, ugotavljamo, da med preučevanimi spremenljivka-
mi zgolj upravljalska funkcija statistično značilno vpliva na poznavanje
pričakovanj gostov. Rezultati izračunov so z vidika znanstvenega preu-
152 čevanja kakovosti v PGO zanimivi zato, ker v mednarodni znanstveni li-
teraturi nismo zasledili raziskave, ki bi celovito preučila primerjavo ocen
kakovosti menedžerjev in gostov v PGO ter obenem vključevala anali-
zo vpliva izbranih neodvisnih spremenljivk (demografskih spremenljivk,
vrste PGO in upravljalske funkcije) na poznavanje gostovih pričakovanj.
V uvodnih poglavjih smo že ugotovili, da organizacijskim razkorakom
kot predpogoju za kakovostno ponudbo raziskovalci v preteklosti niso
pripisovali posebnega pomena, temveč so se osredotočali zgolj na percep-
cijo gosta. Naše ugotovitve so posebej zanimive zato, ker v preučevanem
vzorcu s kar dvema tretjinama vseh PGO upravljajo lastniki menedžer-
ji. Rezultati preverbe H1 nakazujejo na potrebo po dodatnem preučeva-
nju dejavnikov, ki lahko vplivajo na poznavanje pričakovanj gostov in po-
sledično pripomorejo k zmanjševanju razkoraka percepcije, neodvisno od
upravljalske funkcije menedžmenta PGO.
Hipoteza H2
Z drugo hipotezo želimo ugotoviti, kako gostje percipirajo trženjski go-
stinski proizvod z vidika koherentnosti. H2 se glasi: glede na oceno gostov
med posameznimi dimenzijami kakovosti obstajajo statistično pomembne
razlike v kakovosti. Osnova za preverbo hipoteze so bile ocene kakovosti
iz vprašalnika za goste. V prvem koraku smo za vsako dimenzijo kakovo-
sti glede na podane ocene gostov s pomočjo obrazca za izračun enostav-
ne aritmetične sredine izračunali povprečno oceno kakovosti. V drugem
koraku smo s pomočjo preizkusa dvojic preverili statistično pomembnost
razlik med povprečnimi ocenami posameznih dimenzij kakovosti za vse
možne pare oz. dvojice. Na podlagi rezultatov, prikazanih v Tabeli 19, je
razvidno, da se povprečne ocene posameznih dimenzij kakovosti medse-
Tabela 18: Primerjava razlik med oceno kakovosti menedžerjev in gostov glede na pogostost
vključevanja menedžerjev v delovni proces
Diskriminantna funkcija Wilksova lambda c2 Stopnja pomembnosti
1 do 4 0,920 16,739 0,954
2 do 4 0,971 5,826 0,997
3 do 4 0,988 2,516 0,991
4 0,999 0,204 0,995
Glede na izračune in razlage rezultatov, povezanih s petimi spremen-
ljivkami v okviru H1, ugotavljamo, da med preučevanimi spremenljivka-
mi zgolj upravljalska funkcija statistično značilno vpliva na poznavanje
pričakovanj gostov. Rezultati izračunov so z vidika znanstvenega preu-
152 čevanja kakovosti v PGO zanimivi zato, ker v mednarodni znanstveni li-
teraturi nismo zasledili raziskave, ki bi celovito preučila primerjavo ocen
kakovosti menedžerjev in gostov v PGO ter obenem vključevala anali-
zo vpliva izbranih neodvisnih spremenljivk (demografskih spremenljivk,
vrste PGO in upravljalske funkcije) na poznavanje gostovih pričakovanj.
V uvodnih poglavjih smo že ugotovili, da organizacijskim razkorakom
kot predpogoju za kakovostno ponudbo raziskovalci v preteklosti niso
pripisovali posebnega pomena, temveč so se osredotočali zgolj na percep-
cijo gosta. Naše ugotovitve so posebej zanimive zato, ker v preučevanem
vzorcu s kar dvema tretjinama vseh PGO upravljajo lastniki menedžer-
ji. Rezultati preverbe H1 nakazujejo na potrebo po dodatnem preučeva-
nju dejavnikov, ki lahko vplivajo na poznavanje pričakovanj gostov in po-
sledično pripomorejo k zmanjševanju razkoraka percepcije, neodvisno od
upravljalske funkcije menedžmenta PGO.
Hipoteza H2
Z drugo hipotezo želimo ugotoviti, kako gostje percipirajo trženjski go-
stinski proizvod z vidika koherentnosti. H2 se glasi: glede na oceno gostov
med posameznimi dimenzijami kakovosti obstajajo statistično pomembne
razlike v kakovosti. Osnova za preverbo hipoteze so bile ocene kakovosti
iz vprašalnika za goste. V prvem koraku smo za vsako dimenzijo kakovo-
sti glede na podane ocene gostov s pomočjo obrazca za izračun enostav-
ne aritmetične sredine izračunali povprečno oceno kakovosti. V drugem
koraku smo s pomočjo preizkusa dvojic preverili statistično pomembnost
razlik med povprečnimi ocenami posameznih dimenzij kakovosti za vse
možne pare oz. dvojice. Na podlagi rezultatov, prikazanih v Tabeli 19, je
razvidno, da se povprečne ocene posameznih dimenzij kakovosti medse-