Page 158 - Kukanja, Marko. 2017. Management kakovosti v prehrambnem gostinstvu: Zagotavljanje kakovosti ponudbe in lojalnosti gostov. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 158
agement kakovosti v prehrambnem gostinstvu
skupini se najmanj razlikujeta v oceni kakovosti procesov ter tržnih poti
(glej Tabelo 25 – Primerjava ocen kakovosti gostov po izbranih vrstah
PGO).
Tabela 27: Strukturni koeficienti prve diskriminantne funkcije vrste PGO
Dimenzije kakovosti Korelacijski koeficient T-statistika Stopnja pomembnosti
(dvostranski preskus)
Fizični dokazi 0,525 8,81 0,000
Tržno komuniciranje 0,398 6,20 0,000
Hrana 0,272 4,04 0,000
Cena 0,319 4,81 0,000
Tržne poti 0,125 1,80 0,073
0,146 2,11 0,036
158 Ljudje
Procesi 0,088 1,26 0,208
Izračuni in rezultati testiranj so pokazali, da med različnimi vrsta-
mi PGO obstajajo statistično pomembne razlike v kakovosti, zaradi česar
lahko H3 sprejmemo. Ugotavljamo, da so razlike med različnimi vrstami
PGO v največji meri odvisne od dejavnikov tehnične kakovosti (dimen-
zija fizični dokazi), ki so v veliki meri predpisani s pravilnikom, medtem
ko so dejavniki izvedbene kakovosti (dimenzija procesi) z vidika različne
percepcije kakovosti manj pomembni. Glede na rezultate izračunov lah-
ko zaključimo, da so razlike v kakovosti med različnimi vrstami PGO v
največji meri odvisne od dimenzije, ki je z vidika kakovosti najbolj pod-
vržena zakonski regulativi, medtem ko gostinci s ponujeno kakovostjo
ostalih dimenzij trženjskega gostinskega proizvoda izraziteje ne težijo k
doseganju razlik med različnimi vrstami obratov. Pri tem velja ponovno
izpostaviti, da so razlike med posameznimi vrstami PGO v povprečju re-
lativno majhne, pri čemer lahko tri obravnavane vrste PGO glede na sta-
tistično značilne razlike v kakovosti razdelimo le v dve skupini. S ciljem
poglobljenega razumevanja H3 smo v nadaljevanju preverili, ali je ocena
kakovosti povezana z nekaterimi demografskimi, psihografskimi in ve-
denjskimi značilnostmi gostov, kot so: starost; izobrazba; pogostost obi-
ska PGO; namen obiska PGO. Iz rezultatov testiranj izhaja, da starost
gostov in njihova stopnja dosežene izobrazbe nista povezani z oceno ka-
kovosti trženjskega gostinskega proizvoda; nasprotno pa je statistično
pomembne razlike mogoče potrditi ob primerjavi ocen kakovosti z raz-
ličnimi skupinami gostov, glede na njihovo pogostost oz. frekvenco obi-
skovanja izbranega PGO ter glede na namen obiska PGO. Gostje, ki so
skupini se najmanj razlikujeta v oceni kakovosti procesov ter tržnih poti
(glej Tabelo 25 – Primerjava ocen kakovosti gostov po izbranih vrstah
PGO).
Tabela 27: Strukturni koeficienti prve diskriminantne funkcije vrste PGO
Dimenzije kakovosti Korelacijski koeficient T-statistika Stopnja pomembnosti
(dvostranski preskus)
Fizični dokazi 0,525 8,81 0,000
Tržno komuniciranje 0,398 6,20 0,000
Hrana 0,272 4,04 0,000
Cena 0,319 4,81 0,000
Tržne poti 0,125 1,80 0,073
0,146 2,11 0,036
158 Ljudje
Procesi 0,088 1,26 0,208
Izračuni in rezultati testiranj so pokazali, da med različnimi vrsta-
mi PGO obstajajo statistično pomembne razlike v kakovosti, zaradi česar
lahko H3 sprejmemo. Ugotavljamo, da so razlike med različnimi vrstami
PGO v največji meri odvisne od dejavnikov tehnične kakovosti (dimen-
zija fizični dokazi), ki so v veliki meri predpisani s pravilnikom, medtem
ko so dejavniki izvedbene kakovosti (dimenzija procesi) z vidika različne
percepcije kakovosti manj pomembni. Glede na rezultate izračunov lah-
ko zaključimo, da so razlike v kakovosti med različnimi vrstami PGO v
največji meri odvisne od dimenzije, ki je z vidika kakovosti najbolj pod-
vržena zakonski regulativi, medtem ko gostinci s ponujeno kakovostjo
ostalih dimenzij trženjskega gostinskega proizvoda izraziteje ne težijo k
doseganju razlik med različnimi vrstami obratov. Pri tem velja ponovno
izpostaviti, da so razlike med posameznimi vrstami PGO v povprečju re-
lativno majhne, pri čemer lahko tri obravnavane vrste PGO glede na sta-
tistično značilne razlike v kakovosti razdelimo le v dve skupini. S ciljem
poglobljenega razumevanja H3 smo v nadaljevanju preverili, ali je ocena
kakovosti povezana z nekaterimi demografskimi, psihografskimi in ve-
denjskimi značilnostmi gostov, kot so: starost; izobrazba; pogostost obi-
ska PGO; namen obiska PGO. Iz rezultatov testiranj izhaja, da starost
gostov in njihova stopnja dosežene izobrazbe nista povezani z oceno ka-
kovosti trženjskega gostinskega proizvoda; nasprotno pa je statistično
pomembne razlike mogoče potrditi ob primerjavi ocen kakovosti z raz-
ličnimi skupinami gostov, glede na njihovo pogostost oz. frekvenco obi-
skovanja izbranega PGO ter glede na namen obiska PGO. Gostje, ki so