Page 159 - Kukanja, Marko. 2017. Management kakovosti v prehrambnem gostinstvu: Zagotavljanje kakovosti ponudbe in lojalnosti gostov. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 159
Empirična raziskava 159
izbrani PGO obiskali prvič, torej nekoliko slabše ocenjujejo kakovost po-
nudbe v primerjavi s tistimi gosti, ki so PGO obiskali večkrat (dvakrat oz.
trikrat ali večkrat). Iz rezultatov prav tako izhaja, da je višina povprečne
ocene kakovosti sorazmerna s številom obiskov PGO. Gostje, ki so PGO
obiskali trikrat ali večkrat, so bolje (višje) ocenili kakovost ponudbe v pri-
merjavi s tistimi gosti, ki so obrat obiskali prvič.
Posebej nas je zanimalo, ali je vrednotenje kakovosti pogojeno z na-
menom obiska PGO (psihografska spremenljivka). Na podlagi ocen re-
zultatov testiranj, prikazanih v Tabeli 28, je razvidno, da so najvišje ocene
kakovosti obratom prisodili gostje, ki so izbrani PGO obiskali iz poslov-
nih namenov, medtem ko so gostje, ki so PGO obiskali zaradi potešitve
lakote in žeje ali ostalih namenov, kakovost ocenili z najnižjimi ocenami.
Pri tem velja izpostaviti, da v preučevani populaciji delež tistih gostov, ki
so izbrani PGO obiskali zaradi prehranjevanja, znaša 56,2 %, medtem ko
je delež gostov, ki so izbrani PGO obiskali zaradi drugih namenov, zane-
marljiv (zgolj 3,4 %). Ugotavljamo, da je ključen segment (skupina) go-
stov, ki najnižje ocenjuje kakovost ponudbe, tisti, ki izbrani PGO obišče z
namenom potešitve lakote in žeje. Naše ugotovitve potrjujejo ugotovitve
raziskovalcev M P. Iglesias in Guilléna (2004, str. 378), ki zagovarjajo pot-
rebo po vključitvi namena obiska kot pomembne neodvisne spremenljiv-
ke v raziskave s področja kakovosti v prehrambnem gostinstvu.
Tabela 28: Primerjava ocene kakovosti trženjskega gostinskega proizvoda glede na namen
obiska PGO
Namen obiska Povprečna ocena Analiza variance
izbranega lokala kakovosti
F-statistika Stopnja pomembnosti
Praznovanje 4,01 (Robust Welch)
Poslovno 4,07
Druženje 4,02 3,024 0,017
Prehranjevanje 3,96
Ostalo 3,91
Glede na rezultate raziskave ocenjujemo, da gre razliko med posame-
znimi vrstami PGO pripisati zgolj dejavnikom fizičnih dokazov. Ker so
tehnični kriteriji dani s pravilnikom, ocenjujemo, da je trenutni nacio-
nalni sistem klasifikacije z vidika zagotavljanja distinkcije in kakovosti
med različnimi vrstami PGO vsebinsko pomanjkljiv. Menimo, da trenu-
tni (formalni) sistem klasifikacije še ne omogoča uvedbe sistema katego-
izbrani PGO obiskali prvič, torej nekoliko slabše ocenjujejo kakovost po-
nudbe v primerjavi s tistimi gosti, ki so PGO obiskali večkrat (dvakrat oz.
trikrat ali večkrat). Iz rezultatov prav tako izhaja, da je višina povprečne
ocene kakovosti sorazmerna s številom obiskov PGO. Gostje, ki so PGO
obiskali trikrat ali večkrat, so bolje (višje) ocenili kakovost ponudbe v pri-
merjavi s tistimi gosti, ki so obrat obiskali prvič.
Posebej nas je zanimalo, ali je vrednotenje kakovosti pogojeno z na-
menom obiska PGO (psihografska spremenljivka). Na podlagi ocen re-
zultatov testiranj, prikazanih v Tabeli 28, je razvidno, da so najvišje ocene
kakovosti obratom prisodili gostje, ki so izbrani PGO obiskali iz poslov-
nih namenov, medtem ko so gostje, ki so PGO obiskali zaradi potešitve
lakote in žeje ali ostalih namenov, kakovost ocenili z najnižjimi ocenami.
Pri tem velja izpostaviti, da v preučevani populaciji delež tistih gostov, ki
so izbrani PGO obiskali zaradi prehranjevanja, znaša 56,2 %, medtem ko
je delež gostov, ki so izbrani PGO obiskali zaradi drugih namenov, zane-
marljiv (zgolj 3,4 %). Ugotavljamo, da je ključen segment (skupina) go-
stov, ki najnižje ocenjuje kakovost ponudbe, tisti, ki izbrani PGO obišče z
namenom potešitve lakote in žeje. Naše ugotovitve potrjujejo ugotovitve
raziskovalcev M P. Iglesias in Guilléna (2004, str. 378), ki zagovarjajo pot-
rebo po vključitvi namena obiska kot pomembne neodvisne spremenljiv-
ke v raziskave s področja kakovosti v prehrambnem gostinstvu.
Tabela 28: Primerjava ocene kakovosti trženjskega gostinskega proizvoda glede na namen
obiska PGO
Namen obiska Povprečna ocena Analiza variance
izbranega lokala kakovosti
F-statistika Stopnja pomembnosti
Praznovanje 4,01 (Robust Welch)
Poslovno 4,07
Druženje 4,02 3,024 0,017
Prehranjevanje 3,96
Ostalo 3,91
Glede na rezultate raziskave ocenjujemo, da gre razliko med posame-
znimi vrstami PGO pripisati zgolj dejavnikom fizičnih dokazov. Ker so
tehnični kriteriji dani s pravilnikom, ocenjujemo, da je trenutni nacio-
nalni sistem klasifikacije z vidika zagotavljanja distinkcije in kakovosti
med različnimi vrstami PGO vsebinsko pomanjkljiv. Menimo, da trenu-
tni (formalni) sistem klasifikacije še ne omogoča uvedbe sistema katego-