Page 181 - Kukanja, Marko. 2017. Management kakovosti v prehrambnem gostinstvu: Zagotavljanje kakovosti ponudbe in lojalnosti gostov. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 181
Empirična raziskava 181

lojalnosti. Ker je dimenzija osebje najpomembnejša trženjska di-
menzija kakovosti v PGO (tako z vidika zagotavljanja kakovosti
ponudbe kot z vidika zagotavljanja lojalnosti gostov), lahko ka-
kovost osebja zagotavljamo s poznavanjem gostovih pričakovanj,
pogovori z zaposlenimi ter z izobraževanjem in usposabljanjem
osebja (ostali preučevani dejavniki menedžmenta kakovosti na
zagotavljanje kakovosti nimajo statistično značilnega vpliva).
3. Percepcija kakovosti in lojalnost: z raziskavo smo dokazali, da
na gostovo percepcijo kakovosti statistično pomembno vpliva-
ta namen obiska (psihografska spremenljivka) in pogostost obi-
ska PGO. Kakovost ponudbe najvišje zaznavajo gostje, ki PGO
obiščejo iz poslovnih namenov, in povratni gostje (gostje, ki so
PGO obiskali trikrat ali večkrat). Pri tem velja opomniti, da go-
stje kakovost zaznavajo predvsem na osnovi kakovosti dimenzije
osebje, prav tako pa na lojalnost gostov, med vsemi preučevanimi
dimenzijami kakovosti, vpliva izključno kakovost dimenzije ose-
bje.
4. Spremljanje pričakovanj: ker rezultati tujih raziskav, predsta-
vljenih v uvodnem delu raziskave, nakazujejo na pomen različ-
nih dimenzij kakovosti v prehrambnem gostinstvu, mora me-
nedžment redno spremljati pričakovanja gostov. Poznavanje
pričakovanj ni stalnica, temveč kontinuiran proces (v smislu po-
vratne zanke). Glede na vsakokratni ugotovljeni pomen posame-
znih trženjskih dimenzij kakovosti mora menedžment poslova-
nje prilagoditi tako, da zagotovi kakovost ponudbe in lojalnost
gostov oz. doseže rezultat modela. Trženjski model podrobneje
predstavljamo na Sliki 6).
   176   177   178   179   180   181   182   183   184   185   186