Page 57 - Kukanja, Marko. 2017. Management kakovosti v prehrambnem gostinstvu: Zagotavljanje kakovosti ponudbe in lojalnosti gostov. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 57
Teoretična opredelitev
ponudbe v PGO
Gostinski proizvod
Številne predstavljene definicije kakovosti, različni dejavniki in dimenzi-
je kakovosti ter različne metode merjenja kakovosti so že nakazali, kaj vse
vključuje ponudba PGO. PGO ne prodajajo zgolj hrane in pijače, ampak
tudi vzdušje, gostoljubje, zabavo itd. Uran Maravić (2008, str. 17) govori o
verigi vrednosti in navaja, da različen spekter pojavov in značilnosti sesta-
vlja posamezno storitev oz. doživetje, pri čemer vsak element proizvoda
ali storitve predstavlja določeno vrednost za gosta. V različnih raziska-
vah o zadovoljstvu gostov in kakovosti ponudbe so bili identificirani šte-
vilni dejavniki, ki različno vplivajo na vrednotenje kakovosti storitve. Z
upoštevanjem vseh podrobnosti in vseh dejavnikov, vključno s širšo oko-
lico, je število teh dejavnikov (teoretično gledano) lahko neomejeno, zato
se v raziskavi osredotočamo izključno na PGO. Sedmak (2011, str. 30)
se sklicuje na Zeithamla in Bitnerja (2000), ki govorita o spektru oprije-
mljivosti, in navaja, da je ponudba PGO sestavljena iz približno polovi-
ce oprijemljivih proizvodov in polovice neoprijemljivih storitev. Sedmak
(2011) trdi, da ima posledično gost v PGO opravka z večjim številom op-
rijemljivih proizvodov kot neoprijemljivih storitev, vendar kljub vključe-
nosti storitvene komponente avtor zagovarja uporabo termina gostinski
proizvod. Gostinski proizvod, kot proizvod gostinske dejavnosti, ki ima
namen zadovoljiti željo ali potrebo kupca, opredeljuje tudi Turistični ter-
minološki slovar (2013).
Z vidika naše raziskave je zanimiva delitev gostinskega proizvoda gle-
de na različne avtorje. Cousins idr. (2002, str. 13) le-tega delijo na jedro
proizvoda (hrana in pijača), oprijemljive elemente proizvoda in »oboga-
ponudbe v PGO
Gostinski proizvod
Številne predstavljene definicije kakovosti, različni dejavniki in dimenzi-
je kakovosti ter različne metode merjenja kakovosti so že nakazali, kaj vse
vključuje ponudba PGO. PGO ne prodajajo zgolj hrane in pijače, ampak
tudi vzdušje, gostoljubje, zabavo itd. Uran Maravić (2008, str. 17) govori o
verigi vrednosti in navaja, da različen spekter pojavov in značilnosti sesta-
vlja posamezno storitev oz. doživetje, pri čemer vsak element proizvoda
ali storitve predstavlja določeno vrednost za gosta. V različnih raziska-
vah o zadovoljstvu gostov in kakovosti ponudbe so bili identificirani šte-
vilni dejavniki, ki različno vplivajo na vrednotenje kakovosti storitve. Z
upoštevanjem vseh podrobnosti in vseh dejavnikov, vključno s širšo oko-
lico, je število teh dejavnikov (teoretično gledano) lahko neomejeno, zato
se v raziskavi osredotočamo izključno na PGO. Sedmak (2011, str. 30)
se sklicuje na Zeithamla in Bitnerja (2000), ki govorita o spektru oprije-
mljivosti, in navaja, da je ponudba PGO sestavljena iz približno polovi-
ce oprijemljivih proizvodov in polovice neoprijemljivih storitev. Sedmak
(2011) trdi, da ima posledično gost v PGO opravka z večjim številom op-
rijemljivih proizvodov kot neoprijemljivih storitev, vendar kljub vključe-
nosti storitvene komponente avtor zagovarja uporabo termina gostinski
proizvod. Gostinski proizvod, kot proizvod gostinske dejavnosti, ki ima
namen zadovoljiti željo ali potrebo kupca, opredeljuje tudi Turistični ter-
minološki slovar (2013).
Z vidika naše raziskave je zanimiva delitev gostinskega proizvoda gle-
de na različne avtorje. Cousins idr. (2002, str. 13) le-tega delijo na jedro
proizvoda (hrana in pijača), oprijemljive elemente proizvoda in »oboga-