Page 81 - Kukanja, Marko. 2017. Management kakovosti v prehrambnem gostinstvu: Zagotavljanje kakovosti ponudbe in lojalnosti gostov. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 81
Teoretična opredelitev ponudbe v PGO 81

dejavnik, ki vpliva na propad (angl. organizational mortality rate) ameriš-
kih PGO. Avtorji so pomen geografske (makro) lokacije preučili na osno-
vi poštnih številk (angl. U.S. postal zip codes), medtem ko se z vplivom ne-
posrednega okolja in pomenom (mikro) lokacije niso ukvarjali. Cousins
idr. (2002, str. 141) izpostavijo problem mikro lokacije tistih PGO, ki po-
slujejo v sklopu hotelov, saj morajo gostje mimo recepcije in hotelskega lo-
bija, kar je zanje pogosto odbijajoče.

Pri pregledu znanstvene literature nismo zasledili raziskav, ki bi po-
sebno pozornost namenjale tržnim potem (predvsem mikro lokaciji), oz.
poti, ki jo morajo gostje opraviti, da prispejo do PGO. Lokacija med go-
stinci pregovorno velja za odločujoči dejavnik uspešnosti, kar želimo z
raziskavo tudi znanstveno preučiti. V vprašalnik smo posledično vklju-
čili sledeče dejavnike kakovosti: dostopnost; možnost parkiranja; ure-
jenost širše okolice; oddaljenost PGO; posredna distribucija (Kukanja,
2015, Priloga A).

Delitev in pomen časovnih faz trženjskega spleta z vidika
zagotavljanje kakovosti v PGO
Kako razumemo časovne faze trženjskega spleta?
Z vidika kakovosti lahko po Sedmaku (2011, str. 46) dimenzije trženjske-
ga spleta razdelimo na tri časovne faze: prvo – predizvedbeno fazo; drugo
– izvedbeno fazo; tretjo – poizvedbeno fazo. Vsaka od sedmih dimenzij
kakovosti ima v različni fazi različen pomen. Posebno pozornost name-
njamo korekcijskim aktivnostim trženjskega spleta, ki jih menedžment
PGO z namenom zagotavljanja kakovosti lahko izvaja v posameznih
časovnih fazah. Vsaka časovna faza ima z vidika kakovosti različen po-
men. Namen prve (komunikacijske) faze je ustvarjanje realnih gostovih
pričakovanj. V ožjem pomenu trženja to prednakupno fazo razumemo
kot promocijsko, v kateri z različnimi aktivnostmi promocijskega sple-
ta (angl. promotional mix), npr. oglaševanje, odnosi z javnostmi itd., vpli-
vamo na oblikovanje gostovih pričakovanj. Poleg promocijskih aktivno-
sti PGO pričakovanja ustvarja z imenom in videzom, opremo, lokacijo,
ponudbo, cenami itd. Sedmak (2011) navaja, da PGO z različnimi de-
javniki in dimenzijami kakovosti dnevno izkazuje svojo tržno pozicijo.
Več dejavnikov trženjskega spleta kot je prepuščenih naključju, večja je
možnost, da si bodo gostje glede ponudbe ustvarili napačna pričakova-
nja. Druga (izvedbena) faza trženjskega spleta se osredotoča na izpolnitev
oz. preseženje gostovih pričakovanj. Za primernost izvedbe druge faze sta
ključni dobra usklajenost in informiranost zaposlenih o strateških usme-
ritvah, tržni poziciji in pričakovanjih gostov. Po izvedbeni fazi sledi tretja
   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86